Dag 6: Tioga Pass

Door Allard & Desire - 15-09-2017 08:41

14Sep17 vandaag gaan we reizen naar, ja dat is nog de vraag.  Ergens in de richting van Death Valley moeten we een camping zien te vinden. ’S Ochtends eerst weer alle spullen vanuit de Bear Lockers in de camper gezet, om daarna op pad te gaan. Nu we in Yosemite zijn wouden we ook graag de reusachtige sequoia bomen zien. Helaas was Mariposa Grove, waar de meeste sequoia bomen zijn, gesloten vanwege onderhoud. We besloten om langs Tuolumne Grove te gaan, want daar staan ook een aantal sequoia bomen. Eenmaal aangekomen was er al bijna geen plek meer op de parkeer plaats, laat staan voor een camper van 25 feet. Nadat we de camper met veel moeite hadden ingeparkeerd, besloten we de camper toch nog te verplaatsen. Dit omdat we veel te bang waren dat we ingeparkeerd zouden worden en na onze wandeling niet meer weg zouden kunnen komen.

De camper stond en we begonnen aan onze wandeling van +/-2,5 mijl (4.5 km). Het was een steil bospad naar beneden, dit ging goed. Maar ik wist, eenmaal beneden moeten we natuurlijk ook weer omhoog om terug te komen bij de camper, ppfff ik had het al zwaar bij alleen de gedachte. Vol goede moed liepen we door, want we moesten en zouden sequoia bomen zien. Het bos op zich was al een prachtig plaatje, maar eenmaal beneden aangekomen stond daar een mega sequoia, prachtig! Een tip voor de gene die nog gaan, maak zeker even het rondje door de grove, want dan kom je nog een aantal omgevallen sequoia’s tegen en ook dat is zeer indrukwekkend om te zien.

We kwamen uitgeput weer aan bij onze camper door de steile beklimming weer naar boven. Daar zagen we opeens een bekend gezicht, het was het zusje van onze vriendin Astrid met haar man. Dit was toch wel erg bizar, we hadden het er van te voren wel eens over gehad, misschien komen we elkaar wel tegen. Maar dat dit ook daadwerkelijk ook echt ging gebeuren was toch wel super bijzonder in zo’n groot land als Amerika, hihi ;p

Na elkaar nog een fijne vakantie te hebben gewenst gingen we weer op pad. We gingen richting de Tioga Pass in Yosemite, dit is één van de mooiste wegen van West-Amerika. Hier hebben we een aantal uitzichtpunten bezocht en weer onze ogen uitgekeken, ik heb op vakantie nog nooit zo vaak gezegd “wat is het hier prachtig!” Een tip voor andere reizigers, neem meer tijd voor Yosemite dan dat wij hebben gedaan, want het is er prachtig.

Eenmaal uit het park zag je direct de landschappen veranderen van veel groen en bomen naar meer rots en gras vlaktes als in de Alpen, naar lava gesteente en dorre vlaktes, in één woord, PRACHTIG!!!!  Via de C-395 reden we richting het zuiden, zo dichtbij mogelijk naar het beginpunt van Death Valley, en we hadden de hele weg een geweldig uitzicht op de gigantische toppen van de Sierra Nevada. Onderweg hadden we snel nog even uitgezocht bij welke camping we konden overnachten, het werd Boulder Creek RV Resort in Lone Pine. Na net onze vegetarische pasta opgegeten te hebben, gaan we zo lekker slapen, welterusten!