Met terugwerkende kracht

Door Familie Holtslag in de USA - 09-08-2017 04:19

Hi guys! Na een paar dagen van afwezigheid wegens teleurstellende mindere WiFi verbindingen, zeg maar dramatisch, hier weer een blog van de afgelopen dagen. We kregen al verontrustende berichten of het wel goed gaat, maar ja hoor alles is pikkobello.

4 augustus 2017: Pff een lange rit te gaan van 450 km van Moab naar Page.  Eigenlijk ervaar je dit niet zo, omdat de route meestal adembenemend is. Dus….., gezelligheid kent geen tijd. We zijn via Monument Valley gereden waar veel westerns zijn opgenomen en waar de beroemde Mexican Hat staat. Ook liepen er opeens paarden op de autoweg! Rond twee uur kwamen we aan in ons hotel Best Western at Lake Powell. Dit was een vroegertje omdat we weer in een andere tijdzone binnenreden wat een uur winst opbracht. Meteen spullen op de kamer en op naar de Wallmart om in te slaan voor de volgende dag i.v.m.  de boottocht op de colorado River vanaf Lake Powell.  Je kijkt je ogen uit, wat een enorme supermarkt, maar ja; this is America!! Daarna naar de Glen Dam wat best indrukwekkend was. Toen natuurlijk de Horseshoe bend met een pittige hike in de hitte en een behoorlijke afgrond op het eind met een prachtig uitzicht en met een heleboel chinezen! Al laat en meteen uit eten met toch maar weer een Amerikaanse steak

5 augustus 2017: Vandaag de boottocht waar we heel  erg naar uit hebben gekeken. Vroeg op en om  6 uur aan het ontbijt, pluk de dag! We hadden een boot met 250 pk, dus dat gaat wel best met 76 km per uur over het water. Een wakeboard en een band erbij gehuurd om onderweg nog wat te kunnen spelen ;-). We hadden als doel de Rainbowbridge wat ongeveer 2,5 uur in beslag zou nemen. Het was zoals je kunt zien de moeite waard. Op de terugweg ging Nick wakeboarden en werden wij toch wel een beetje tot  onze schrik aangehouden door de waterpolitie. Wat bleek; Angela had met een oranje vlag moeten zwaaien als Nick in het water lag  Ze waren gelukkig aardig en bleef het bij een warning. Op het eind van de dag hadden we nog 7 liter in de tank van de 120! Het was wel een supergave dag. De dag weer goed afgesloten met een borrel en lekker eten. We lagen om 9.30 PM in bed, beetje moe.

6 augustus 2017: Deze dag stond de Antilope lower canyon op het programma welke maanden van tevoren geboekt moest worden. Wat een indrukwekkende ervaring weer, kan niet anders zeggen. We moesten via trappen een aardig eind naar beneden, dus onder de grond. Je hebt niet echt het gevoel dat je zo diep zit, omdat je altijd nog de lucht boven je ziet. Het was een prachtig schouwspel van kleuren. Gelukkig hielp de gids ons met het op de juiste manier instellen van onze camera’s om de mooiste plaatjes te kunnen schieten.

Toen een rit van 250 km naar de Grand Canyon South Rim. Onderweg een paar behoorlijke buien gehad, wat best even goed was voor de auto, want die zag eruit alsof we Parijs – Dakar hadden gereden. Bij de Grand Canyon NP aangekomen onze pas weer laten zien om het enorme park in te kunnen rijden. Meteen even eruit bij een viewpoint, wat een giga diepte, wat een canyon! Toen naar de lodges, waar wij midden in het park verbleven. Zo midden in de natuur en superhandige locatie voor alle activiteiten. We zijn maar meteen naar het visitorcenter gegaan om te bekijken wat de mogelijkheden waren. Deze dag nog een kleine route gedaan met en shuttlebus voor een eerste indruk. ’s Avonds lekker gegeten en op tijd naar bedje.

7 augustus 2017: We zijn weer superfit en hebben besloten om vandaag een halve dag te gaan fietsen door het park langs mooie fietspaden met uitzicht op de Canyon. Ook door de bossen gefietst, want het is best groen met veel naaldbomen. Het valt ons op dat de temperatuur hier best aangenaam is, een graadje of 28. Na de mooie en soms ook zware tocht met een paar colletjes hebben we de auto gepakt en zijn nog een stuk gaan hiken bij Bright Angel Trailhead. Ik kan wel zeggen dat dit met een pittige afgrond was, waar Angela toch weer wat moest overwinnen. De paden waren heel goed, dus goed te doen. Nog even wat winkeltjes bezocht en toen naar de lodge om ons op te frissen voor de avond. We gaan voor de sunset rond half 8 PM over de Grand Canyon met daarna een happie en drankie.