Dag 17: Penticton en op naar Revelstoke

Door Roelof en Wilma - 24-06-2017 02:45

De zon schijnt al weer als we ons gezicht buiten laten zien. Heerlijk om zo de dag te beginnen. We ontbijten en pakken in. Gisteren hebben we gekeken wat we zouden gaan doen en we hebben besloten om een oude raderboot te gaan bewonderen en naar een canyon te gaan. De raderboot is gelegen in Penticton en stamt uit 1914. Hij heeft tot 1935 op het Okanagan meer gevaren en is nu een museum. Het meer heeft overigen een lengte heeft van 135 kilometer en daarmee het langste meer van Canada. We komen daar tegen half 10 aan en zien de boot liggen. Als we naar binnen willen, blijkt deze pas om 10 uur open te gaan. We besluiten daar niet op te wachten en maken een paar foto's van de buitenkant.
We rijden door naar de canyon. Het is een ruim half uurtje rijden. We parkeren de auto bij een fruitwinkel en lopen richting de canyon. Over de canyon ligt een gerestaureerde spoorbrug, waar nog dagelijks 2 keer door een oude trein overheen wordt gereden. Dat is ook het eindpunt van de trein, want het spoor loopt daar dood. We lopen langs het spoor naar de brug en genieten van eens een andere omgeving. De omgeving wordt bepaald door fruitteelt en wijngaarden. Dit deel van Canada krijgt jaarlijks de meeste uren zon en is daardoor uitemate geschikt voor de vorm van landbouw. Terug gekomen bij de camper bezoeken we nog even het winkeltje en kopen er een potje jam.
We vervolgens onze reis langs het meer en zien meerdere winkels langs de weg waar ze fruit, jam en sapjes verkopen. We stoppen bij een van de winkels en nemen vers geplukt kersen mee. Zo vervolgen we onze route op weg naar Revelstoke, nog zo'n 190 kilometer rijden. We doen boodschappen onderweg en lunchen er ook. Onderweg zien we de mooie landschappen en uitzichten, waarvan we regelmatig​ foto's schieten.
Tegen 4 uur rijden we Revelstoke binnen en bezoeken ook daar het visitorcentre voor de broodnodige informatie over het park.
We rijden naar de camping in de nabijheid van het park en vinden daar een plekje. Hier mogen we een open vuur maken. We hebben nog hout van Vancouver Island over gehouden en proberen het aan te steken. Dat valt nog niet mee. Het houdt is nog vrij vers en in grote stukken en wil niet goed branden. We sprokkelen dode takjes, dennenappels en ander droog spul om het vuur aan te krijgen. Uiteindelijk worden we gered​ door onze Canadese buurman met een bijl en een portie droog hout  We hakken alles in kleinere stukjes en het lukt ons om het vuur goed aan te krijgen. Zo genieten we samen van een mooi kampvuurtje tot laat in de avond.
Morgen gaan we leuke dingen doen in Revelstoke National Park.