Terug naar Orlando

Door Ine F - 14-03-2016 02:27

Zondag 13 maart

De klok is vannacht een uur vooruitgezet, daylight saving time, nu is het tijdverschil met Nederland nog maar 5 uur.

10.45 uur beginnen we aan onze laatste grote rit van ca. 200 km. De koffie voor onderweg hebben we dit keer zelf gezet en bewaren we ieder in een grote drinkbeker met deksel.

Eerst nog tanken (22.5 gallon voor $40.00) en brood kopen bij de Walmart en dan gaat het richting Daytona Beach, niet over dezelfde weg als eergisteren (dit is de laatste dag van de Bikers week, dus verwachten we het extra druk op de A1A) maar over de State Highway 1.

Dit is een goede keuze.
Het is een rustige weg middenin het groen, dus ik heb even tijd om het reisverslag van de afgelopen dagen bij te werken.

Dat doe ik meestal op mijn E-reader en die tekst zet ik later over in een wordbestand op de laptop.

De tekst op het blog plaatsen gaat snel, maar foto’s uploaden voor het blog varieert van 6 min. - 2 seconden per foto, daarnaast kost het ook nog extra tijd om de foto’s in het bericht geplaatst te krijgen.
Hier ligt een mooie taak voor de ICTers van Tioga om dat te verbeteren! Overigens zit dit al bij hun in de planning, dus hopelijk gaat het een volgende reis beter!

Gisteravond ging het uploaden een korte tijd erg snel en dan maak ik daar dankbaar gebruik van.

De lunch gebruiken we in de camper op een parkeerplaats in Daytona Beach. Om 13.45 uur zijn we weer op weg.

We verlaten de oostkust en trekken via de International Speedway Boulevard het binnenland in. We komen zowaar langs de oficiële autocrossbaan van Daytona Beach!

De dichte bewolking wordt langzaamaan donkerder, er is nauwelijks zon, ca. 25°, goed rijweer. Onderweg krijgen we een klein buitje.
We hebben een route uitgestippeld over kleinere wegen die heel gunstig uitpakt. Om 16.30 uur zijn we op Camping KOA Orlando S.E./Lake Whippoorwill.
Het is hier erg warm en er staat nauwelijks wind.
Dus gaan we nog lekker zwemmen, er vallen wat spatjes regen maar daar blijft het bij.

We eten buiten en blijven voor het eerst ook de hele avond buiten zitten, heerlijk! Dit gaan we dadelijk missen als we thuis zijn!
Tgenover ons zitten 5 stellen gezamenlijk te eten en zijn wat rumoerig,maar het zijn aardige Duitsers. Nadat wij gegeten hebben komen de mannen met ieder een flesje pils in hun hand naar ons gelopen, ook wij krijgen een flesje en we raken aan de praat, ze komen op uitnodiging van ons aan tafel bijzitten. Het is een vriendengroep uit Xanten, vandaag is hun laatste avond in Florida en ze excuseren zich voor de eventuele geluidsoverlast. Na ruim een kwartier gemoedelijk met elkaar gesproken te hebben, vertrekken ze weer. Leuk toch, dat zoiets zomaar kan!

Het verslag van vandaag heb ik klaar, de vliegjes zitten op mijn scherm, komen op het licht af.
Het is nu (21.30 uur) nog 26°, binnen is het warmer en daar staat de airco aan zodat we dadelijk lekker koel kunnen slapen.