St. Augustine

Door Ine F - 13-03-2016 03:57

Zaterdag 12 maart

Ondanks de slechte weersvoorspellingen is het toch fijn zonnig weer, wel veel wind.

We kunnen nog net de bus van 10.12 uur, die op de camping stopt, halen naar St. Augustine en toevallig zien we daar nog een klein gedeelte van de St. Patricks day parade.
Erg leuk om te zien en mee te maken, gemoedelijke sfeer, veel gezellige muziek, enthousiaste toeschouwers die veel klappen. ook de deelnemers zijn erg enthoussiast, roepen steeds ’Happy St. Patricksday’ en delen chocolaatjes en groene en blauwe kralenkettingen uit.

Het is een hele maand feest in St. Augustine, dit weekend zijn de Celtic days.

Bij een kiosk kopen we tickets voor een toeristentreintje en daarna lopen we eerst wat rond in de plaats, we kopen koffie om onderweg op te drinken en besluiten dan om eerst maar de ‘red train’ te nemen om de stad en de directe omgeving te verkennen.
Omdat er veel wegen waren afgesloten i.v.m. de parade duurt het 25 min. voordat die verschijnt.

2 haltes later gaan we er al uit voor een bezoek aan het oudste huis, dat hadden we achteraf dus net zo goed kunnen lopen.

Via de boulevaard lopen we terug naar een tramhalte om uit te stappen bij Old Town, het ziet er grappig uit.

In het eerstvolgende treintje stappen we weer in om dan tot bijna het eindpunt, het visitor center, te rijden.

Op een bank eten we onze meegenomen boterhammen, waarna we gaan kijken bij de Keltische spelen, die hier plaatsvinden, gewoon leuk om dat te zien en de sfeer te proeven.

We vervolgen onze wandeling door de geplaveide straten naar het historisch centrum met eeuwenoude gebouwen en monumenten. We genieten volop, het is overal gezellig en gemoedelijk.

Geschiedenisliefhebbers kunnen hun hart ophalen in Saint Augustine.
De plaats werd in 1565 door de Spanjaarden gesticht en is daarmee de oudste, continu bewoonde Europese nederzetting in de Verenigde Staten.
Het 144 blokken tellende Historic District is één groot openluchtmuseum. Hier herleven oude tijden met paardenkoetsen en gekostumeerde gidsen.

Tegen half drie willen we de bus nemen naar de vuurtoren, er staan veel mensen te wachten en het hele verkeer staat vast bij de brug, dus besluiten we te lopen. We hebben er even geen rekening mee gehouden dat onze plattegrond niet op schaal is en het is dus verder lopen dan we dachten. Om 3 uur passeert de bus ons en wij lopen nog een half uurtje door.

Maar zoals je ook schrijft Guido, we hebben er goed weer bij! Gelukkig hebben we nog voldoende energie om naar boven te klimmen in de vuurtoren en onze moeite wordt beloond, een mooi uitzicht op de stad en de omgeving.

We nemen de laatste bus terug naar de camping waar we om 17.15 uur moe maar heel tevreden arriveren.
Na soep, thee en een diepvriesmaaltje (rijst met kip, ananas en groenten) genieten we na met hetbekijken van de foto’s en film.