Sequoia's

Door - 31-07-2016 01:05

Vanmorgen ging de wekker heel vroeg. Om 6:00u. Omdat we voordat het heet werd in ieder geval de wandeling naar de Sequoia’s wilden maken. Dus om 6:30 zat ik heerlijk rustig mijn ontbijt te eten voor de camper. Voordat iedereen klaar was, was het inmiddels al tegen half 8. Dus gingen we op pad richting de uitgang van het park waar we ook heen moesten voor onze volgende campground.  We waren mooi op tijd bij de parkeerplaats want we konden nog makkelijk onze camper kwijt. Niet veel later stond hij helemaal bomvol. We liepen een klein stukje de trail op toen we al gauw merkten dat het vol steekvliegen en muggen zat. Dus we zijn eerst terug gelopen naar de camper om Deet op te spuiten.  John is toch 1x in zijn kuit gestoken. Het was wel weer een super mooie wandeling.  De weg ging alleen behoorlijk stijl naar beneden. Dat is op zich geen probleem, maar in ons achterhoofd wisten we dat de terug wandeling erg pittig werd.  In het eerste stuk kwamen we een ouder Amerikaans echtpaar tegen waar we een praatje mee hebben gemaakt. Ze vonden het erg leuk dat wij uit Holland helemaal hier onze vakantie vierden en hadden gelijk wat tips voor ons bezoek bij de Grand Canyon.
Na een wandeling van ongeveer 20 minuten kwamen we de eerste Sequoia tegen. Wauw, die was niet te missen zeg!! Hij steekt goed af tegen de andere bomen die er staan. Zijn stam is veel dikker en heeft ook een andere kleur. Wat roder.  Maar stilstaan konden we eigenlijk niet omdat je dan gelijk belaagd werden door die irritante vliegende klootzakjes. Dus liepen we gauw verder. Het stuk waar wij liepen staan maar een stuk of 25 Sequoia bomen. Het is echt jammer dat het andere stuk juist nu dicht was. We zijn ook nog een omgevallen Sequoia tegen gekomen en dan kan je pas goed zien hoe groot ze zijn omdat je er langsloopt.  Ook was er een dode Sequoia waar ze een gang in hadden gemaakt zodat je er onderdoor kon lopen. Echt gaaf!

Tja en toen moesten we toch een keertje terug…..Pfff het was best behoorlijk pittig. John liep voorop en was op een gegeven ogenblik uit het zicht….later gaf hij aan dat hij wel door moest lopen want als hij zou stoppen dat hij niet zeker wist of hij doorkon. Hij was “kapot”. Ik vertelde hem voorzichtig dat het nog erger zou worden in Zion en Bryce Canyon.  Chinouk heeft het eigenlijk netjes gedaan. Die liep tussen mij en John in.  Dus zij was ook eerder boven dan mij.  Gelukkig waren we voreg gegaan want toen we klaar waren met de wandeling was het al flink heet geworden.

Nu was het tijd om richting de camping te gaan die net buiten het park lag. Het was weer een heerlijk ritje door de steile bergen. Sommige afdalingen waren wel 6%.
Buiten het park leidde onze navigatie ons door nog meer steile bergweggetjes, nog erger dan op de grote weg. Maar we zijn veilig op de camping beland. Het is een mooie camping met veel faciliteiten. Helaas geen wifi, alleen in het Family House, maar dan nog is het erg langzaam en kan je amper iets uploaden. Dus ik schrijf deze blog nu ook buiten de camper bij ons kampvuur, waar we marshmallows aan het roosteren zijn, zodat ik het straks in een keer kan kopiëren en plakken.

We konden ons na 3 dagen ook weer eens lekker douchen, man wat knapt een mens daarvan op!
Wat ik trouwens was vergeten te vertellen met de eerste nacht in Yosemite. Chinouk en ik keken op een gegeven moment naar boven tussen de bomen door. Daar zagen we een soort van komeet door de lucht een schieten. We keken elkaar aan zo van…heb jij dat ook gezien. In eerste instantie dacht ik dat ik voorwerk zag, maar dat ging helemaal niet. De volgende dag zag ik op facebook dat er een stuk ruimte afval dus door de dampkring was gekomen. Het was wel erg gaaf dat we dat gezien hebben. John had het niet gezien.

Nou morgen gaan we weer vroeg op,  zodat we weer vroeg richting Yosemite kunnen en dit keer gaan we de tiogapas op. Dat is de hoogst gelegen weg in California. Dus we zullen nog wel veel mooie vergezichten zien. We hopen ook daar nog een mooie trail te lopen. Daarna gaan we naar Mammoth lake. Daarvandaan zal ik onze volgende blog schrijven. Tot later maar weer!