Weer thuis

Door Tjitske Tania - 07-10-2015 19:54

Zo'n nacht slapen voor vertrek is altijd lastig... Na weken in de camper lag zo'n hotelbed wel iets anders en bovendien lag de kamer aan een behoorlijk drukke weg. Ikzelf heb gelukkig redelijk goed kunnen slapen, dit lukte Arne-Menno helaas niet!

We zijn om half 6 opgestaan, uitgecheckt en we zijn in de shuttlebus naar het vliegveld gestapt. Toen we door de lobby liepen verschenen er ineens allemaal politieagenten, die blijkbaar een melding vanuit het hotel hadden gehad. Toen we bij de bus stonden, waren er 4 politieauto's met zwaailichten die zich bij het hotel hebben gemeld. Waarschijnlijk loos alarm of een verkeerd adres want toen we er even later weer voorbij kwamen met de bus, waren alle auto's ook alweer verdwenen. Lekker wakker geworden dus ;)

Op het enorme vliegveld werden we afgezet bij terminal 7. Na een chaotische incheck (hoezo self service als de bagagelabels door veel te weinig personeel nog moeten worden uitgegeven...), paspoort- en de andere gebruikelijke controles hebben we eerst koffie met muffins besteld. Om 8.15 uur moesten we boarden en om 8.40 zou de vlucht dan vertrekken maar helaas liep dat net even anders.. Op zich is vertraging geen probleem maar voor onze overstap in Washington Dulles hadden we in totaal maar 40 minuten. Uiteindelijk vertrok onze vlucht in LA om 9.30 uur.

Gelukkig hadden we wind mee dus we hebben nog een beetje tijd in gehaald, maar we landden pas om 5.15 uur. Gelukkig hoorden we in het vliegtuig al dat de vlucht naar Amsterdam zou wachten op de vlucht waarin we zaten; er zaten gelukkig nog zo'n 15 personen in het toestel die ook naar Amsterdam moesten! We konden dus nog redelijk relaxed (al hebben we nog wel even gesprint) naar de gate 100 meter verderop lopen, waar men -heel fijn!- op ons had gewacht. Deze 2e vlucht was net als de 1e relaxed, zonder vervelende turbulentie of iets dergelijks. Het enige nadeel was dat we weer vooruit in de tijd gingen en we graag wilden slapen, maar, dat lukte (ondanks de glazen wijn en bier...) niet.

We landden 7.15 uur in Amsterdam en wonder boven wonder waren onze backpacks ook nog meegekomen! 8.30 uur in de trein naar Veenwouden en inmiddels zijn we sinds 12 uur (en dankzij taxi Simon) weer 'lekker' thuis. Tussen haakjes omdat zo'n vakantie met zoveel indrukken natuurlijk heel veel langer zou mogen duren... Het was top en zeker voor herhaling vatbaar!

Bedankt voor het meelezen en wie weet tot een volgende blog... :)