Nanaimo

Door Mark, Janique & Mylo - 14-07-2015 00:38

We zijn op Vancouver Island. Zaterdagochtend (12 juli) zijn we om 8 uur opgehaald door Fraserway en naar de ophaallokatie gebracht waar de camper al klaar stond. Op nummer 13, als dat maar goed gaat. Na al het papierwerk en een uitleg van Michael (grote Canadees met cowboyhoed) over hoe de camper werkt, electriciteit, water aansluiten en wc legen etc. kunnen we op weg. De camper ziet er netjes en goed uit. Om 10 uur zaten we al in de auto maar om 18 uur konden we pas met de Ferry, we hadden besloten om te proberen de Ferry om te boeken naar een eerder tijdstip. Bij de eerste bocht hadden we al mankementen met de camper. De deur van de douche/ wc ging open tijdens het rijden, dus wij weer terug, slot kapot, gelukkig binnen paar minuten gemaakt, dus wij weer op weg naar de Ferry. Daar konden we de Ferry omboeken naar 13 uur, wel nog 1,5 uur wachten. Mooie gelegenheid om in de wachtrij onze koffers uit te pakken en de camper in te richten en te verkennen. De Ferry oprijden is al een hele belevenis, 7 decks en wij stonden met de auto op deck 2. Grotendeels van de reis (2 uur varen) hebben we op het sundeck gezeten en walvissen te kunnen spotten, helaas niks gezien.  Eenmaal op vancouver Island supermarkt opgezocht en de boodschappen ingeslagen voor de komende dagen, onze camping opgezocht en alles aangesloten, water en electriciteit (zodat Mylo natuurlijk zijn Ipad kon opladen, erg belangrijk!!) De camping Living Forrest resort had uitzicht op de oceaan. Nog even over het strand daar gelopen, maar uiteindelijk vroeg naar bed gegaan, 20 uur lagen we al. Best last van Jetlag. We wilde nog s' avonds een vuurtje maken, maar helaas. De afgelopen paar dagen hebben ze veel last gehad van bosbranden en sinds 8 juli is er een kampvuur verbod op het gehele eiland. Dus dat is wel een domper. We weten ook niet hoe lang dit gaat duren. Maar het regent nu wel hier. Dus en geen vuur en regen. Wat zal de komende dagen ons brengen. Morgen op weg naar Tofino.