Las Vegas

Door Mark, Janique & Mylo - 02-08-2015 17:02

Alweer onze laatste bestemming in Amerika.

Dinsdag (28 juli), vandaag vertrekken van Flagstaff, Arizona weer terug naar Nevada naar Las Vegas. We verblijven in Hotel Excalibur.

Het is een uur 4 rijden. Mylo heeft er niet echt veel zin, maar het is wel onze laatste rij-dag, dus hij zet zijn koptelefoon en filmpje op en kunnen gaan.

We besluiten om rit iets langer te maken, want onderweg komen we borden tegen met afslag naar "Route 66" Wel erg gaaf om daar overheen te rijden. Ik ben trouwens de bofferd die deze mooie rit als eerste mag rijden. Mark lekker achterover zittend genietend van de rit. De eerste 3,5 uur heb ik gereden, totdat we bij de Hooverdam komen, daarna heeft Mark het weer overgenomen. We wilde nog wandelen over de Hooverdam, maar er stond een aardige file, dus dan alleen maar even langsgereden. Wel grappig, zo rijd je in de woestijn en dan ineens bij de Hooverdam een gigantisch meer, Lake Mead. Waanzinnig om te zien.

We maken een tussenstop bij Boulder City, laatste dorpje om vervolgens nog een uurtje door te rijden naar VEGAS.

In Boulder City hebben we lekker maar een keer gegeten bij de Burger King, even plaspauze en een pinautomaat op zoeken. Bij het zoeken naar een pinautomaat, vind ik een bord met Fantastic Sam. Dit blijkt een kapper te zijn. En Mark klaagt al een paar dagen dat zijn haar zo lang is en dat hij voor gek loopt. Dus wij nog even bij de kapper langsgeweest. Weer lekker kort en fris gewassen kunnen we weer op weg.

En dan komen we toch echt aan in Las Vegas, we zien het al liggen. We besluiten om bij Stratosphere tower van de snelweg af te gaan en de strip af te rijden tot ons hotel. We kijken toch wel weer onze ogen uit met de mooie hotels.

Nu zijn we echt op onze laatste bestemming. Hotel Excalibur in LAS VEGAS. We blijven hier tot zondag 2 augustus, dus 5 nachten en 4 dagen rondstruinen over de strip, hotels bezoeken, shoppen , zwemmen en af en toe een gokje wagen.

We hebben een mooie zwembad, 4 in totaal, dus wat rustiger, er 1 ervan is een kinderbad met een glijbaan. Maar helaas de 1e dag waren ze hem aan het schoonmaken, dus woensdag nog maar een keer proberen. Gelukkig de rest van de week was die open.

Wat ons opvalt is dat het ontzettend druk is, vergeleken met andere jaren. Het gaat geloof ik weer goed met Amerika. We moeten daar even aan wennen, en ook wel weer aan de warmte, het is hier toch zo'n 40 graden.

's Avonds hebben we onze playercards aangevraagd bij Mlife in het hotel. Deze heb je nodig om te gokken maar ook je MYVegas points in te wisselen voor shows. Wat trouwens nog een gedoe was, blijkt dat allebei onze accounts aan Mark zijn naam gekoppeld waren, daar deden ze enorm moeilijk over bij de shows. We wilde namelijk naar Tournament of Kings (dinnershow met ridders), Mylo had zich daar enorm op verheugd. We hebben dit uiteindelijk ook gedaan maar dan zonder MYvegas. Wat we wel konden inwisselen waren de buffetjes en kaartjes voor Sharkreef in Mandalay Bay en Dolphin in Mirage. Dus toch een beetje voordeel. Nou wat zeg ik , meer dan 100 euro voordeel!

We hebben de afgelopen dagen Sharkreef bezocht, Mylo heeft echt weer genoten en roggen geaaid. En dan nog op naar Siegfried & Roy Dolphin, waar we dolfinen hebben rond zien spartelen en witte tijgers en leeuwen. Ook daar stond hij natuurlijk ook weer vooraan. Donderdag was een shopdag. Op de auto in en naar de Outletcenter, waar we leuke kleding en schoenen gescoord hebben. Onderweg reden we langs de Pawnshop (van het programma op TV met Rick, Big Hoss, Chumley en de old man). Wij kijken dit programma regelmatig en wilde toch ook wel een keer alles in het echt zien. En nu kan dat. Op internet hadden we wel eens gelezen dat er dikke rijen stonden en vanuit de strip gaan er tourbussen naartoe. Maar we gokken het er op. Komen we er aan, zijn we binnen 1 minuut binnen. Dat ging vlot! We hadden gerekend op een minstens een half uur (water hadden we al in voorraad voor de warmte). Leuk om dit in het echt te zien. De hoofdrolspelers waren er helaas niet, maar dat mocht de pret niet drukken. Toch maar weer even meegepikt. En dan donderdagavond naar Tournament of Kings. Leuke en spannende show, we zaten op het puntje van onze stoel.

Vrijdag hebben we een wandeldag, we zijn van Hotel Excalibur naar Hotel Venetian gelopen, en onderweg hotel in en hotel uit. Voor degene die in Vegas geweest zijn, dit is in de warmte een aardige tippel. En volgens Mark zijn stappenteller, was het zelfs 12 km. Pff dat is een eind. Maar wel weer de schitterende hotels bezocht. En dit was alleen de heenweg, want terug hebben we toch maar een taxi gepakt en daarna even snel een duik genomen in het zwembad, hadden we wel verdiend.

Vrijdagavond hebben we Freemont street bezocht. Dit is het oude (gok) gedeelte van Vegas met 4 Queens en de Golden Nugget. We wilde de Freemont Experience nog wel een keer zien. Maar eerst parkeerplekje zoeken, die hebben snel gevonden op loopafstand. Dus dat is mooi.

We zijn nog vroeg, het is nog niet donker, dus eerst maar een hapje eten. Iets verderop zit een heerlijke Italiaan. We krijgen een pizza, groot, daar kunnen we met z'n 3-en van eten. Gelukkig dat we er maar 1 besteld hebben. Heerlijk!!!

En dan naar de Experience, maar eerst nog even binnen kijken bij de Heartattack grill. Zo grappig!! Ik zie de Bert, Mark en Willem gelijk hier weer staan. En Mark voelt het nog aan zijn billetjes, haha!!!

Het word donker en de show gaat beginnen. Alle lichten gaan uit en er verschijnt een lichtshow op het plafond van Freemont street met op de achtergrond muziek. We hebben de Gopro meegenomen en hopelijk staat het er goed op. Door de niet al te beste Wifi hebben dit nog niet teruggezien. Verrassing voor thuis.

Zaterdag nog een beetje rondgelopen op de strip. Mark pokerternooitje gedaan bij Ceasurs. Van de week heeft hij er ook 1 gedaan in Excalibur en daar is hij gedeelde eerste geworden, bij Ceasurs helaas niet, 16e! Ach toch leuke middag.

De avonden hebben we ook nog geprobeerd een gokje te wagen, maar helaas we komen niet thuis met de Jackpot!! En dan nu echt inpakken, want morgen vertrekken we weer naar Nederland.

We hebben een super vakantie gehad, met totaal verschillende dingen. We vinden het dan ook jammer om weer naar huis te gaan!!

We hopen dat jullie het leuk vonden om dit te lezen. Ik vond het (met aanvullingen van Mark en Mylo) erg leuk om allemaal op te schrijven. Allemaal tot snel in Nederland.