Dag 6 Bryce Canyon

Door Marijke F. - 09-07-2014 08:00

Vanmorgen vroeg opgestaan, ca 07:00uur en hebben we afgesproken om na het ontbijt in het hotel te vertrekken naar de Horseshoe band. Tom wilde niet mee omdat hij al een paar dagen last heeft van keelpijn, volgens ons is dat met name door de airco's gekomen.

Eenmaal bij de Horseshoe band aangekomen zijn we aan de looptrip begonnen vanaf de parkeerplaats naar de Horseshoe band. Zoals het woord 'Horseshoe' aangeeft is dit een kloof in de vorm van een hoefijzer.
Het lopen was erg zwaar door het losse zand en daarbij was het op dat moment al erg warm. Bij aankomst was het de moeite waard en is dit natuurverschijnsel echt een mooi gezicht en moet je dit toch wel gezien hebben.

Van de Horseshoe band zijn we ons gaan opfrissen en hebben we de koffers weer ingepakt en uitgecheckt in ons hotel. Nadat we de koffers weer in de auto hebben geladen zijn we doorgereden naar Antelope tours. Daar hebben we eerst een voorstelling, een specifieke dans van de indianen gezien en daarna zijn we met jeeps naar de Antelope kloof gebracht.
Wat wij daar gezien hebben is echt niet uit te leggen, maar het is echt geweldig om te zien wanneer je in zo'n kloof in de Grand Canyon kan rondlopen.

Nadat we de Antelope kloof hebben gezien zijn we in de auto gestapt en zijn we begonnen aan de reis naar Bryce Canyon. Hiervoor moesten we zo'n 250 km rijden en over zo'n afstand verandert ook de omgeving, namelijk van een kloof in de aardkorst naar een bergachtig rotsgebied. Qua temperatuur was dit ook wel een vreemde gewaarwording want van de enorme warmte 38 graden zijn we 250 km verderop was de temperatuur nog maar 28 graden en 10 graden verschil voel je dan echt wel vreemd genoeg.
Onderweg hebben we natuurlijk weer de modiste indrukken opgedaan en hebben we hiervan wel af en toe foto's gemaakt, maar het is en blijft toch anders wanneer je al dat moois van de natuur met eigen ogen hebt gezien.

In Bryce Canyon hebben we ingecheckt in ons hotel, weer zo'n typisch Amerikaans hotel, wat ze hier lodges noemen. Prima hotel waar we weer lekker een avond en nacht kunnen bijkomen van het reizen.