Dag 3 Reisdag van Las Vegas naar de Grand Canyon

Door Marijke F. - 06-07-2014 18:19

Wij hadden afgesproken om 's morgens tegen 08:00 uur te vertrekken vanuit Las Vegas.

Voordat de reis zou beginnen hebben we nog eerst een lekker ontbijtje gegeten om de reis goed te kunnen beginnen.

Om onze eindbestemming, de Grand Canyon voor vandaag te bereiken moesten we ca. 500 km door de staten Nevada en Arizona rijden met de auto. Ik hoef denk ik niet veel te vertellen over de highways in Amerika, deze zijn eindeloos en over enorme afstanden kom je een keer een benzinepomp tegen, maar dat is ook echt alles. Het uitzicht wat je hebt onder het rijden is echt prachtig, van woestijn naar de rotsen.

Onderweg hebben we nog even een echt Amerikaans cowboy stadje bezocht genaamd "Williams", dit stadje had veel weg ban de stadjes zoals we die wel kennen vanuit films.

Eenmaal aangekomen in de Grand Canyon national park, hadden we een hotel op loopafstand naar de Grand Canyon. Dit hotel ligt midden in de bossen en qua uitstraling is dit ook echt zo'n hotel vanuit die typisch Amerikaanse films. Twee verdiepingen, voordeur in de (slaap)kamer en wanneer je de deur open doet sta je gelijk buiten.

Morgen verblijven we de gehele dag in de Grand Canyon en hebben al besloten met elkaar wat wij allen willen gaan bezichtigen.