Dag 10: De verrassing en naar Zion.

Door Sieb en Marion Kindermans - 24-05-2014 06:18

Om 03:45AM liep de wekker af, pfff wel heel erg vroeg in je vakantie. We werden opgehaald door een busje en het leven op de Strip in Las Vegas was nog steeds in volle gang. Ondertussen was ik toch wel erg benieuwd wat we zouden gaan doen. Stiekem was ik bang dat we naar de zonsopgang gingen kijken of trouwen in een kapelletje. Uiteindelijk reden we de oprit van een vliegveldje op en toen was het al snel duidelijk. Er stonden helicopters en van die kleine vliegtuigjes. Het werd een helicoptervlucht over de Grand Canyon. Daar was ik heel erg blij mee. Na een veiligheidsfilmpje en een korte uitleg bij de helicopter mochten we instappen. Tijdens het checken van de instrumentatie bleek er iets niet in orde en moesten we weer uitstappen. De herkansing in een andere helicopter met een vrouwelijke piloot ging een stuk beter. Marion en ik mochten voorin zitten. Voorin heb je extra mooi uitzicht. We zijn over de Hooverdam gevlogen en de Coloradorivier en de Virginrivier. Deze rivieren vullen lake Mead welke het stuwmeer vormt achter de Hooverdam. Toen over de Grand Canyon, wat een ervaring zo mooi vanuit de lucht, ook de ski-walk was goed te zien ( hoefijzer van glas). Omdat we schijnbaar te weinig brandstof hadden moest er ook nog even getankt worden, dus landen in de GC en er even een paar minuten uit. Daarna weer verder, je komt dan ogen tekort zo mooi is het landschap dat langzaam onder je doorglijdt. Eenmaal terug natuurlijk de foto gekocht en een T-shirt. Terug bij de camper alles afgekoppeld en via de Strip hebben we Las Vegas verlaten. Nog even een foto van het bekende bord aan het begin van de Strip. De reis naar Zion waren 200km prachtige natuur. Het eerste geheugenkaartje was vol, gaf het fototoestel aan, dus snel een nieuwe gekocht. Ook een bezoekje gebracht aan de winkel: the Pawn. Hier lagen oa pistolen en geweren te koop. Op mijn vraag of dit echte waren zei de dame glimlachend off-course. Toch maar geen pistool gekocht. Vlak voor het nationale park Zion was nog een plekje vrij en omdat de dag wel heel erg vroeg was begonnen hielden we het vandaag voor gezien. Amerikaanse buren begroeten ons direkt met wijn en bier en we moesten zelfs mee eten.De beste man heeft een paar eigen zaken en een 6,5 ltr pick-up met een oplegger die we in Nederland een stacaravan zouden noemen.Na veel gepraat en gelachen te hebben zijn we onze eigen camper in gegaan en gaan zo weer slapen. het was weer een fantastische dag. Jullie reacties vinden we heel leuk dus vooral blijven doen.

Dennis Kindermans 24-05-2014 06:38 {{button-20559}}

Goed naar je zin dus!
Thuis alles ook goed, tog maar is kijken dat jullie een huis voor jezelf kopen...

Chris 24-05-2014 08:16 {{button-20566}}

Best gaaf een heli vlucht over de Canyon,leuke verhalen trouwens. Oja regelmatig fiets ik langs je huis en wat ik daar allemaal hoor of ziet Tsja is eigenlijk te gek van woorden. Als dat maar goed komt.

Leo 24-05-2014 11:41 {{button-20578}}

Dat was een leuke verrassing. Een supervakantie. En hardstikke fijn dat wij mogen mee genieten.

ard 24-05-2014 14:13 {{button-20583}}

Gaaf hoor trouwens wat is er mis om met je geliefde naar de zonsopgang te kijken.

Ron 24-05-2014 21:11 {{button-20588}}

Sieb en je bent niet weer voor Marioneke op je knietjes gegaan. Ach geeft ook niet jullie waren even in de GC hemel schitterend.

Frenk 24-05-2014 23:32 {{button-20590}}

Leuke verhalen :-) en de helikoptervlucht was dus een succes....toppie...heel veel plezier nog...ik kijk uit naar de volgende dagen :-)....kus vanuit hoogvliet

Sieb en Marion Kindermans 25-05-2014 04:22 {{button-20594}}

Haha leuke reacties,
1: Dennis fijn dat alles thuis goed gaat. Moeten we gelijk al verhuizen of mogen we nog een poosje bij jou blijven wonen?
2: Chris soms is het beter om niet alles te weten.
3:leo het is in derdaad een supervakantie en fijn dat je ons volgd.
4:Ard natuurlijk is er niets mis mee om samen met Marion naar de zonsopkomst te kijken maar dan komt ze toch haar bed uit als ik ochtenddienst heb.
5: Ron op mijn leeftijd op de knietjes is niet verantwoord, kan ik de rest van de vakantie niet meer lopen.
6: Frenk vlucht was een groot succes zeker als je voorin kan zitten dan heb je zoveel meer uitzicht, echt super. Gewoon blijven lezen wij blijven schrijven als we tenminste internet hebben.