Woensdag 31 juli - Tusayan (Grand Canyon)

Door familie Koopmanschap - 02-08-2013 04:06

Na het ontbijt hebben we de reis aangevangen naar de Grand Canyon. Onderweg kwamen we langs Little Colorado River. Dit riviertje is 507 km lang en eindigt in de Colorado River. Dit was een Tribale Park wat onderhouden wordt door de Navajo's. We hebben daar wat foto's genomen en zijn doorgereden. Eenmaal aangekomen in Grand Canyon NationL Park zijn we bij het eerste viewpoint gestopt. Hier stond een grote oude uitkijktoren en je had een prachtig uitzicht op de North en South Rim van de Grand Canyon. Hier hebben we ook even wat voorde lunch gegeten, lekker buiten bij de picknickplek. We zijn daarna weer verder gereden over de Desert View Drive en nog een paar keer gestopt tot we bij het visitorcenter aankwamen. Hier vandaan hebben we nog een route gereden, de Hermit Road, verder in de Grand Canyon, maar dat kon alleen met een shuttlebus. Onderweg nog een aantal keer uitgestapt en een stukje gelopen. Bij terugkomst zijn we het hotel op gaan zoeken in Tusayan, het was inmiddels alweer tegen zes uur. Het hotel, 'Canyon Plaza Resort', is echt schitterend. Hele grote mooie kamers met een apart zitgedeelte als je binnenkomt. En mooie faciliteiten erbij. We hebben nog even gezwommen en in de whirlpool gezeten, echt heerlijk. Daarna, ja we zijn toch overstag gegaan, bij de receptie een helikoptervlucht geboekt over de Grand Canyon. Dit gaat vrijdagmorgen gebeuren om half tien, want in de ochtend is de Canyon op zijn mooist zeggen ze. Daar kijken we er naar uit. Van de man waar we dit geboekt hebben kregen we nog wat leuke tips voor de volgende dag, dus dat gaan we even rustig bekijken vanavond. 's-Avonds heerlijk gegeten in het restaurant van het hotel. En daarna met de jongens nog een potje klaverjassen gedaan.