Zaterdag 27 juli - Springdale (Zionpark)

Door familie Koopmanschap - 28-07-2013 07:57

Vanmorgen uitgecheckt in Hotel Tropicana in Las Vegas en op weg gegaan naar Zionpark. We hebben eerst nog ontbeten bij Subway met een heerlijk broodje. De weg naar Zionpark gaat de eerste 200 km over de snelweg dus dat schoot lekker op. Om half twee waren we in Springdale waar we een nachtje logeren in de Pioneer Lodge. Onze kamers waren nog niet klaar dus eerst even broodjes gekocht voor de lunch. Ja en toen kwamen we erachter dat het al half drie was, want ja we hebben nu ineens een uur tijdsverschil. Het is hier nu de komende dagen acht uur vroeger als in Nederland. Nadat we onze kamer inmochten hebben we onze wandelschoenen aangedaan en zijn we met de shuttlebus naar Zionpark gegaan. Je mag er namelijk niet met de auto in. Onderweg komen we al hele mooie vergezichten en rotspartijen tegen. de rotsen lopen hier echt recht omhoog. We zijn gestopt bij 'The Grotto', vanwaar je een mooie wandeling kunt maken naar 'Angels Landing'. Het begin viel nog wel mee maar de weggetjes werden steeds steiler. Het eerste stuk waren veel haarspeldbochtjes en daarna heb je nog een heel stuk te gaan over een klif heen waarbij je jezelf soms op moet trekken aan kettingen. Helaas had Thomas teveel last van zijn hakken en ging hij het laatste stuk niet mee. Jurgen, Esther, Andre en Petra zijn wel helemaal boven geweest. Het was wel zwaar maar wat je daar bovenop voor uitzicht had dat is met geen pen te beschrijven, zo mooi. We hebben daar lekker een kwartiertje gezeten om even uit te rusten en te genieten van het uitzicht en natuurlijk wat foto's te maken. En toen het hele stuk weer naar beneden lopen. Thomas wilde nog een stukje rennend naar beneden maar dat moest hij helaas bekopen met een val. Hij struikelde over een klein heuveltje op het pad, en liep een kapotte knie op. Helemaal beneden zijn we nog verder het park ingegaan met de shuttlebus tot het laatste punt. Toen we hier uitstapte was de lucht inmiddels al wat donkerder geworden. We zijn een klein stukje de Canyon ingelopen maar toen begon het te lichten en te onweren, dus maar snel teruggegaan. Eenmaal bij de bus begon het echt gigantisch te regenen. Zoveel water wat er in korte tijd naar beneden komt. Onderweg in de bus zag je overal watervallen naar beneden komen van het regenwater. Bij sommige stops moesten we zelfs even wachten voor we verder konden rijden. De Rangers moesten de weg controleren omdat er veel stenen etc. naar beneden waren gekomen. Bij het verder rijden zagen we inderdaad heel veel modder en takken nog op de weg liggen. Zo snel kan dat gaan hier in het Zionpark. Ze noemen dat thunderstorms en deze veroorzaken in de canyon echt een soort modderstromen. Het was al met al een enerverende dag, die we hebben afgesloten in een heerlijk Mexicaans restaurantje.