Vr. 3 augustus 2012 - Lee Vining

Door Peter, Ellen & kids - 05-08-2012 06:28

Vrijdag 3 augustus 2012 – Lee Vining

Het is vandaag 3 augustus en zoals altijd op 3 augustus is Peet vandaag jarig! Onderweg hadden we al stiekem een slinger gekocht dus terwijl Peet achter het gordijn nog ligt te slapen (of in ieder geval doet alsof) hangen wij de slinger op en maken we een ontbijtje-op-bed. Het brood is op dus het wordt een fruitsalade dit keer. Het is nog maar de vraag of Peet daar blij mee gaat zijn maarja, het gaat om het idee. Echte kadootjes zijn er een beetje bij ingeschoten maar Fenna heeft een tekening, Jinte twee coladoppen en een paar van haar eigen gelpennen en Milan een brief. Zelf heb ik een kaart gemaakt met een leuke tekst en de belofte van een etentje. Dus zo hopen we dat Peet zich toch een beetje jarig voelt.

We rommelen op de camping eerst nog even wat bij de beek. We maken bootjes van de teenslippers en het is erg leuk om ze met de stroom mee te laten drijven. Gelukkig geen touwen die breken of grote plonzen dus dat valt alles mee.

We vertrekken vrij laat want we hoeven maar een klein stukje te rijden naar Mommoth Lake. Als we daar echter aankomen blijkt er in de buurt een festival te zijn dat erg populair is. Dat betekent dat bijna alle campings vol zijn en de hotels ook. Dat valt even tegen. We krijgen nog een briefje met campings die om 08:00 uur nog een paar plekken hadden maar inmiddels is het 12:00 uur dus daar hebben we weinig hoop op. We proberen er een maar die is inderdaad al vol.

Tijd voor plan B dan maar; doorrijden naar Lee Vining. Zo gezegd zo gedaan. Onderweg bij een tankstation kopen we nog een fles wijn om vanavond Peet’s verjaardag te vieren. In Lee Vining vinden we wel gelijk een camping, weliswaar voor 1 nacht ipv de geplande 2, maar omdat ze toch geen zwembad hebben maakt dat niet zo uit. Dan blijven we op de volgende stek gewoon wat langer.

We eten taart met slagroom, draaien een was, zoeken verkoeling bij de watersproeiers en Jinte haalt haar ringvinger open aan de zeepautomaat bij de toiletten. Dat is even huilen want het bloedt een beetje. En bloed is een ernstige zaak. Ze zegt heel serieus: “ik ga mijn handen daar niet meer wassen want straks komt mijn kleine ding er ook nog in” en wijst op haar pink. Gelukkig blijkt het mee te vallen en vallen er geen gewonden meer onder de Kleine Dingen of de Ringelingen.

’s Avonds aan we uit eten en we leggen iedereen vroeg op bed want morgen gaan we naar/door Yosemite National Park. Dat wordt een lange dag dus we gaan lekker vroeg op. De camping voor morgen reserveren we vast via internet want we laten ons geen tweede keer verrassen door festivalminnend Amerika.