And now the end is near...

Door Sandra en Martin - 09-07-2012 06:38

Weekend 7 en 8 juli

Onze vakantie loopt tegen zijn einde. Deze laatste dagen hebben we gepland nog een beetje rust te hebben. We zijn ondertussen de 3000 mijl gepasseerd en eerlijk is eerlijk: de eerste twee weken gingen in een moordend tempo. Af en toe was het een kwestie van; been there, done that! Dit neemt niet weg dat dit gewoon onze mooiste vakantie is tot nu toe. Hoe dan ook, het is wel lekker om het tempo nu iets terug te schroeven.

Het gevolg is dat we over zaterdag weinig te vertellen hebben. We besluiten een stukje richting Malibu te verkassen. Als we onderweg zijn besluiten we het stuurwiel landinwaarts te draaien, de zeemist begint ons een klein beetje uit de keel te hangen. Deze beïnvloed nogal de buitentemperatuur.

We vinden een kleine goedkope camping in Santa Paula waar het stralend blauw is, slechts 10 mijl van de kust. De nachtrust is voor beiden niet optimaal, dit komt door Erik’s verjaardag. Ineens begint de telefoon te piepen om middernacht, ik stuur dan maar een korte sms naar Erik, maar na een uur geslapen te hebben is het vrijwel onmogelijk de slaap te hervatten. Enfin, ik heb dus genoeg aan je gedacht Erik! Ook moet ik nogal eens aan Paul denken, die denkt dat Duitsland zijn land is. Hij vergist zich, Amerika is the place to be. Hier is alles met overmaat, grote auto’s, veel cilinders, chicken wings met bergen, mooie meiden en ga zo maar door. Paul, verscheep je camper en ga hier eens een halfjaartje rondtrekken; ik weet zeker dat het je zal bevallen.

Overigens, erg leuk dat we steeds reacties krijgen van iedereen. Simon, jij bent volgens mij onze grootste fan. Leuk dat jullie allen een beetje plezier beleven aan ons verslag. Dit verslag zal ons zelf helpen bij het nagenieten. Lekker bij de BBQ in onze tuin terugdenken aan al het moois wat we hier zagen en de leuke dingen die we beleefden. Jullie worden allen hartelijk bedankt voor het meelezen.

De volgende morgen, 8 juli,  blijven we wat langer liggen en vertrekken naar Malibu. We hebben onze laatste camping geboekt met oceanview: geweldig. Precies om 12.00 uur arriveren we en we lunchen even. Het is heerlijk weer. Mooi om ontspannen terug te denken aan de staten die we bezochten, Californië, Arizona, Utah en Nevada. Gisteren bekeken we nog wat filmpjes die we gemaakt hebben, we hebben toch wel leuke dingen meegemaakt hoor. Las Vegas was bijvoorbeeld lachen, gieren brullen. Wat en stad is dat, daar gaan we zeker nog eens naar toe. Zoiets kunnen wij in ons kikkerlandje nooit en te nimmer evenaren.

We besluiten om naar het strand te lopen. Even het trappetje af en het pad af lopen, de drukke straat oversteken en we staan op het strand. De golfen komen op ons af en we lopen heerlijk op blote voeten door de branding. Het is druk op het strand. Het weekend doet de mensen ook goed op het strand.

Vervolgens lopen we weer naar onze RV en we worden spontaan door onze Amerikaanse buren uit Palm Springs uitgenodigd om bij hun aan te schuiven bij het avondeten. Gezellig! Het komt ook wel goed uit, we zouden ergens gaan eten maar de enige tent op loopafstand is een Seafood tent hier beneden. En dat kennen we nu wel een keertje. ;-) UIteindelijk hebben we een geweldige avond, wat hebben we lekker gegeten en wat zijn dit een aardige mensen zeg. Een prachtige afscheid op onze laatste avond in de VS.

Zoals gezegd is dit onze laatste dag, heerlijk aan het strand en in de zon. De camper moet wel nog even gekuist worden. Morgen vliegen we naar Europa, eerst met vlucht IB6170 naar Madrid, voor ons een nachtvlucht, en dan verder naar Amsterdam met vlucht IB3250. We hopen in Amsterdam te arriveren om 18.20 uur. Dat wordt wel even bikkelen, slapen in een vliegtuig is nu niet mijn sterkste kant. We zien wel, we halen weer 9 uur van de tijd in, de tijd die we aan het begin van onze vakantie cadeau kregen. Hopelijk liggen we dinsdagavond in ons eigen bed, dat is ook wel weer lekker.