Onderweg van Groveland (yosemite) naar Las Vegas

Door Peter Jacobs - 31-08-2012 03:52

Nou daar zijn we weer na een dag van afwezigheid (niks ernstigs hoor alleen geen internet)

Om de reis van Yosemite naar Las Vegas wat beter te verdelen hebben we besloten de Tweede dag Yosemite te combineren met (een gedeelte) van de reis naar Las Vegas.
 Duus eerst de Grote Sequiabomen bekijken in de Tuolumne Grove, Dit was wel een bijzondere ervaring hoor die bomen zo hoog, zo breed en dan tussen de 2 en 4 duizend jaar oud Dat moet je gewoon zien daar kun je foto's van maken maar dan doe je de boompjes te kort. Het was voor ons het wandeligetje van 3 uur wel waard. Daarna over de tioga road langs prachtige vergezichten door naar de Tioga pass op 3031 meter onderweg op een uitzichtpunt nog wat schitterende foto's gemaakt en de lunch hebben we genoten aan het Tioga meer op een Campeerplaats van het park, prachtige plek daar kun je dus voor $10 per nacht je camper parkeren met een max van 14 nachten (helaas wist ik dit niet van te voren en in het hoogseizoen zal het wel snel vol zitten maar nu was er plaats zat) na de lunch de zaak weer stormvast gestouwd en weer verder getrokken richting Vegas de tiogapas was de eerste bergkam die overwonnen moest worden met de Camper maar er kwamen er nog 2 die hier niet voor onderdeden hoor voordat we op de hoofdweg richting Vegas aankwamen (ongeveer 4 uur rijden verder. Maureen heeft een aardig tijdje met de billetjes samengeknepen gezeten en der handjes waren aardig nat van het angstzweet. En al die tijd kom je dus 1 keer in het half uur een tegenligger tegen. Maar prachtige vergezichten ook hier weer. Toen we eindelijk op de US95 richting Vegas waren begon het al aardig te schemeren en hebben we maar besloten bij het eerste de beste Camperplaats halt te houden en de nacht te consumeren. na 12 uur in de weer te zijn geweest mocht dat ook wel. We waren op dat moment nog 200 kilometer van Vegas af dus voor vandaag stond er nog maar een klijn stukje rechtdoor naar Vegas op het programma.

Vandaag waren we een keertje laat uit bed (6 uur Pas)en zij de ochtend begonnen met een lekker ontbijtje en daarna ben ik op verkenning gestuurd naar het gisteravond door de eigenaar van de camping vermelde "Hot Mineral Spring Bad" na de uitgevoerde verkenning natuurlijk rapport uitgebracht bij Maureen en daarna met z'n tweeen lekker badderen in een betonnen bak met mineraal bronwater van een graad of 40 wat voortdurend doorstroomd (als je eruitkomt zweetje als een pakpaard maar voel je je zo sterk als een Beer) Hierna dus weer helemaal fris de zaakjes ingepakt en door voor twee uurtjes naar Vegas Maureen onderweg ook nog even de stoute schoentjes aangetrokken en een aardig stukje met de camper rondgetuft en het was voor herhaling vatbaar om 11 uur aangekomen in Vegas en ingechecked op de camping (weer erg netjes en schoon) even met de bus boodschapjes gedaan en daarvoor en daarna nog wat mensen op Skype gesproken en nu zit ik dus alweer een uurtje de toetsen te geselen, daar houd ik trouwens nu mee op want we gaan een verkenning uitvoeren op de STRIP!!!

groetjes en tot morgen

buurtjes 31-08-2012 06:34 {{button-9784}}

goedemorgen.

een hele fijne verjaardag en we nemen er hier eentje op jou gezondheid, of op lex want die word vandaag ook al weer 9 jaartjes oud.

groetjes....

Peter en Maureen 31-08-2012 08:48 {{button-9789}}

Dank je wel hoor, jullie zijn er lekker op tijd bij, hier moet mijn verjaardag nog beginnen, we lopen hier 9 uurtjes achter

Elly Lindhout 31-08-2012 10:18 {{button-9792}}

Hoi Peter,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Volgens mij zitten jullie in Las Vegas.
Maureen ook van harte gefeliciteerd met Peter. Ook van Leon. Met mij gaat het goed. Een ontzettende leuke vakantie gehad. Veel gezien en heel veel gelachen. Een gezellige en leuke groep. Vanavond naar de Australische Pink Floyd in Tilburg. Elly

Nel de Bode 31-08-2012 12:27 {{button-9797}}

Hoi Peter en Maureen, Van harte gefeliciteerd met Peter en een fijne dag in Vegas. Nel