4 september - Amsterdam - San Francisco

Door André en Thea Booi - 05-09-2011 18:01

Om half acht vanmorgen opgestaan waardoor we genoeg tijd hadden om de laatste dingen op ons gemakje te kunnen doen. Om 9.20 uur stond de taxibus al voor de deur terwijl 9.45 uur was afgesproken. Flink op tijd vertrokken we richting Schiphol.

Daar aangekomen moesten we nog even wachten op Leo en Willie die met de trein uit Apeldoorn kwamen. Na het inchecken en het afgeven van de koffers konden we door de douane op zoek naar koffie. De vakantie was begonnen!

Rond kwart voor 12 moesten we op Gate 22 zijn. Het leek wel of we ergens in Haarlem moesten zijn, zo'n eind lopen was het. Wat een controles zijn er ieder jaar weer extra bijgekomen, zelfs de bodyscan was daar onderdeel van. Uiteindelijk gingen we rond 2 uur de lucht in.

Op moment dat ik dit op mijn i-pad zit te typen vliegen we boven de oceaan ergens tussen IJsland en Groenland. Over ruim 5 uur landen we in Minneapolis waarna we na 2 uur verder vliegen naar onze eindbestemming San Francisco. In het vliegtuig treffen we een grote groep Canadese highschool jongeren. Zij waren 18 dagen in Zuid Afrika en hebben daar vrijwilligerswerk gedaan. Vanuit Johannesburg tot aan huis zijn ze rond 40 uur onderweg. Ze zien er moe uit, wat niet zo gek is.

Inmiddels hebben we de overstap in Minneapolis achter de rug. Bij de douane stond een flinke rij wachtenden en zoals we al gewend waren, werden we ook deze keer flink gecheckt. We vliegen nu boven het centrale gedeelte van Noord Amerika. Het landschap buiten is mooi en dat kunnen we zien omdat het op dit moment nog steeds licht is. 02.00 uur Nederlandse tijd, 18.00 uur USA time.

Tegen 19.00 uur landden we in San Francisco waar het donker en fris begon te worden. Na even op de shuttlebus te hebben gewacht werden we naar ons hotel gebracht. De kamer is keurig en de bedden zeer royaal.

Vannacht rond 2 uur waren we klaar wakker waarna André weer in een diepe slaap viel en ik de krant maar heb gedownload en gelezen. Voor 8 uur zaten we al aan het ontbijt. Vandaag gaan we San Francisco ontdekken.