9-6 Banff 10-6 Lake Louise 11-6 Icefield Parkway 12-6 Jasper

Door Wendy & Marco - 13-06-2008 23:58

WEER INTERNET GEVONDEN!! Ergens in een zij-straatje een winkeltje gevonden waar we kunnen internetten dus hier weer een verslagje van ons. Waar waren we gebeleven?

9-6 maandag vertrokken vanaf Radium Hot Spring naar Banff via Hw 93. Moeie route en.......beertje bruin was ook weer te zien aan de kant van de weg. Uiteraard weer mooie plaatjes geschoten. Bruintje keek vriendelijk in onze lens en leek weer heel niet zo kwaadaardig als ze ons hier in canada wel willen laten geloven. Als je gaat wandelen staat er een beschrijving met strategiën hoe met ze om te gaan en dat ze ZELDEN aanvallen en langs de kant van de weg wordt aangegeven dat de beren LEVENSGEVAARLIJK zijn en dat je in de auto moet blijven zitten....zucht...we weten zo niet meer waar we aan toe zijn.....
Langs hw 93 ook nog een stop gehad bij Paint Pots, kleine meertjes met gekleurd, roodachtig water. Hier schijnen de indianen hun kookpotjes mee rood te maken.
Vervolgens een stop tijdens lunchtijd in Banff en......inderdaad......VOETBAL!! Oranje speelde dus een café ingedoken, een barman omgekocht en de tv zender ging op ORANJE voetbal. We waren hier de enige Nederlanders, dus toen er gescoord werd ging Marco IN ZIJN EENTJE uit zijn dak....inderdaad....heb je het plaatje voor je....volle café en een schreeuwende Marco.......
Na de wedstrijd stilletjes weggeslopen en maar hopen dat verder niemand ons daarna nog zou herkennen. Vervolgens naar een camping gegaan tussen Banff en Lake Louise (Johnston Canyon Camping) een camping zonder extra's, dus zonder electriciteit, etc. Prima te doen en mooi gelegen! In de bossen met weer gevaar op rondsnuffelende WILDE DIEREN

10-6 om 9.00 weer op weg. 5 min rijden en we waren bij Johnston Canyon. Mooie wandeling langs kloof met wilde watervalletjes. Vervolgens een pittige route verder naar Paint Pots. Dit keer met kleine meertjes in schitterende turqouise kleuren! Alleen een beetje jammer dat we tot op de bot nat geregend zijn. Een wandeling van 3,5 uur! We merken dat we vorderingen maken, we zingen niet meer tijdens het wandelen, kijken minder schichtig om ons heen, nemen onze vlucht en attack technieken minder door en praten minder hard. Jawel, we voelen ons echt thuis "IN THE WILD"
Na deze wandeling doorgereden naar Lake Louise en daar de enige camping die daar was genomen (Lake Louise Campground). Na inchecken nog een kijkje wezen nemen bij Marain Lake en Lake Louise (zit daar om de hoek). Daarna lekker slapen!

11-6 Om 9.30 bij het meer Lake Louise voor een wandeling naar Lake Agnes. We waren 1 van de eerste wandelaars, heerlijk rustig op het pad en genieten! We passeerde Mirror Lake en vervolgens kwamen we aan bij een wit bevroren Lake Agnes! Daar bij een theehuis genoten van het uitzicht.
Na deze trip door gereden via Icefield Parkway (hw93) door de Rockies. Genoeg te zien zeg! Het is de mooiste route van Canada dhuuuuuuus! Tja, ik heb er gewoon geen woorden voor, kan het niet beschrijven dus jullie moeten het maar met onze plaatjes doen!
Volgende stops gemaakt:
- Peyto Lake: Diep groene meer
- Mistaya Canyon; Wilde rivier, die door een kloof heen stuitert!
- Uitzicht punt op North Saskachewan River; net een toendra!
Rond 18.30 uur bij camping Wilcox Creek, weer een primitieve camping. Dit keer was er geen incheck balie en moest je het geld in een envelopje in een bakje doen. Heerlijk dat vertrouwen in de mens! Schitterend uitzichtpunt op de bergen. Dit keer hadden we een kampvuurtje gemaakt en hebben we heerlijk met vuur gespeeld

12-6 naar Icefield Centre gegaan, wat nog maar 10 min rijden was. Daar met een bus de Columbia Gletsjer opgegaan. Grappig, maar niet wereld schokkend!
Daarna een stukje terug gereden n.a.v. een tip van een duitse immigrant. Daar een schitterende wandeling gemaakt naar een waterval (Bridal Veil Falls). Uiteraard namen wij eerst een verkeerde route,  waardoor we op glibberige paden en langs riggels gingen, waar we eigenlijk niet wezen moesten. Op de 1 of andere reden hebben we het iedere vakantie wel dat we ons zo in de nesten werken....maar goed, het is goed afgelopen en we vonden uiteindelijk het juiste pad. We kwamen tot vlak NAAST de waterval...GAAAAAAAF!

Daarna verder de Icefield Parkway af. Veel dieren gezien: (weet nederlands er niet van dus maar in het Engels) big horn sheep, mountain goat, mule deer, elk. Op ons lijstje onder het kopje""nog te spotten" staat uiteraard nog de Grizzly, Lynx en de Poema

Hierna nog laat bij de Sunwapta Falls aangeland, een stuimige rivier/waterval dat bekend staat om zijn fotogenieke uiterlijk. Vervolgens om 18.30 uur in Japser op de camping beland (Whistler Campground). Helaas weer geen electriciteit. I.v.m. het weekend was alles met electr. al vol geboekt. We namen genoegen met een bosplek. Op deze camping lopen de Mule Deers gewoon rond met kleintjes. Zijn totaal niet bang voor je, maar je wordt wel gewaarschuwd afstand te bewaren, omdat ze agressiever zijn met jong...dhuuus.
s' Avonds in ons campertje hoorde we opeens gesnuffel langs ons raam. Snel hebben we de lichten uit gedaan om beter te kunnen zien wat er rond ons campertje liep........We deden de camper op slot en tuurde uit het raam...jawel.....een agressieve "mule deer"....tenminste....dat zeggen ze hier dus, maar ons liet hij met rust.

13-6 VANDAAG
Vanochtend vroeg vetrokken, want we hadden onze eigen safari gepland. Om 7.00 uur vertrokken en de Maligne Canyon Route gevolgd, een doodlopende route door de natuur langs een rivier. We waren vroeg, dus NU gingen wij de GRIZZLY zien en al die andere dieren die we nog niet gezien hadden! Vol goede moed gingen we op pad. Vrolijk hadden we de eerste herten al op onze camera gezet. Dit ging de goede kant op! Na een korte stop bij Maligne Canyon (een hele, hele diepe kloof van wel 14 miljoen jaar oud) reden we vol goede moed verder en wat kwamen we tegen.....een hert.....en nog een hert.....een iets minder grote hert.....een grotere hert.....en......een hert...zucht. Geen razende GRIZZLY op de weg of een Eland die een salto voor onze auto maakte! Marco was zo ingedut dat hij wel een ander wild beest aan reed........Een vogeltje dat niets vermoedend op de weg zat te genieten van een geplette worm, werd zelf geplet onder de auto banden van marco......GILLEND riep ik naar Marco te stoppen, wilde 119 bellen...maar het was al te laat. Wilde het beestje nog reanimeren, maar het mocht niet baten. Verslagen zijn we verder gereden. Bij iedere vogel die we nu tegen kwamen toeterde Marco nu hevig, om verder slachtoffers te voorkomen en daarmee werd ook voorkomen dat we verder nog wild zagen
Een stop gehad bij Maligne Lake en weer terug gereden om......je voelt het al.... op tijd in Jasper te zijn om ORANJE te zien. In Jasper weer een barman omgekocht en de tv werd weer omgeschakeld naar ORANJE. De barman wilde eerst weigeren, maar Marco kreeg bijval van meedere Nederlanders en daardoor werd de dreiging te groot voor de barman en koos hij Oranje voor zijn geld...

Nu dus achter internet. Foto's komen later, aangezien dit NIET gratis is en de tijd doortikt.
We blijven vanavond nog in Jasper en gaan morgen door naar Clear Water (Wells Gray PP)

OJA: nog bedankt voor jullie gezellige mailtjes. Errug leuk om berichtjes vanuit Nederland te ontvangen!!!!!