24-6 Vancouver

Door Wendy & Marco - 29-06-2008 13:06

De laatste dag op Vancouver Island en bijna het eind van onze reis . Vanochtend waren we al om 8.30 uur op het strandje bij de camping te vinden. We hoopten nog wat mooie zeediertjes tegen te komen...en jawel... we werden getrakteerd op een ZEEHONDJE dat nieuwsgierig met zijn kopje net boven water ons aan het begluren was en wij gluurde natuurlijk terug! We waren niet lang interessant voor de zeehond en hij verdween dus ook weer snel onder water. We hadden nu de smaak te pakken dus liepen we verder het strand op turend naar misschien ook wel dolfijnen, die we zouden gaan zien. Verderop was een eilandje niet ver van het strand. We dachten dat daar misschien ook wel wat zeehondjes op aanwezig konden zijn. In de verte tuurde we al door de verrekijker naar het eilandje en jawel hoor.... we zagen daar.....weer een zeehondje. Met snelle pas liepen we vlug door naar het eilandje. Toen we dichterbij waren......kwamen er een paar kinderen schreeuwend het eilandje op rennen en...daar ging onze mooie shoot. Gedachten om de kindjes met de zand te gaan bekogelen ging door onze hoofd.....Ons beheerst en ons omgedraaid om terug te lopen. Toen we nog een laatste blik op zee wierpen zagen we verbaasd dat de zeehond onze richting was opgezwomen. Hij kwam naar de kust toe! Snel mijn fototoestel in de aanslag. Door mijn lens merkte ik dat deze zeehond er niet goed uit zag, hij was zo mager en niet zo mooi rond als de zeehondjes die ik al gezien had in Canada. Toen ik mijn lens dichterbij haalde bleek het heel geen zeehond te zijn! We hadden een ZEE OTTER gespot! We liepen met de zee otter op en iedere keer kwam hij aan de kant om een stukje zeewier of een sappig visje op te peuzelen. Schitterende plaatjes kunnen maken, want hij liet ons heel dicht bij komen!

Na onze zee-safari de camper schoongemaakt (voor inlevering) en naar Sidney gegaan. Sidney is een gezellig strandplaatsje waar je heerlijk kunt rondbanjeren en waar ze heerlijke ijsjes hebben. Ben je daar dan moet je echt even langs BIG MOO voor heerlijk ijs!

Rond 14.00 verder hw 17 naar de punt van Island Vancouver gereden richting de Ferry, die ons naar Vancouver zou brengen. Het was heerlijk zonnig vandaag, dus op de Ferry heerlijk in het zonnetje op dek gezeten. Deze overtocht is trouwens veel mooier dan de overtocht van Vancouver naar Nanaimo. Je vaart in het begin tussen eilandjes door, mooooii! Uiteraard zaten we weer met onze verrekijker gereed, want...je weet maar nooit. Marco zag al snel door zijn verrekijkertje een zodiac bootje met walewatch mensjes er in varen. Scherp hielden we ze in de gaten...zouden we geluk hebben?? en ja hoor ORCA'S! Hadden we toch even, nog een keer, een walewatch ritje!  Onze dag kon niet meer stuk; zeehondje, zeeotter en orca's gezien vandaag.
Vervolgens naar een camping in Vancouver gereden, dichtbij de afleverplek van de camper. Ons laatste nachtje in het campertje was ingegaan...........