Reisverslag wegbrengen camper in USA

Door Hennie - 29-02-2020 15:44

Op 15 juli 2019 hebben we een boeking gedaan om een Camper weg te brengen in de Verenigde Staten.

Na de vele voorbereidingen en de route bepalen gaat onze reis 10 maart 2020 beginnen.

We vertrekken dan naar Chicago en willen de camper vierweken later weer inleveren in de buurt van San Francisco.

10 maart

Vanmorgen vroeg vertrokken vanuit Ommen. Jaap van Dort heeft ons half zes weggebracht naar de trein.

Op Schiphol aangekomen hebben we gelijk ingecheckt.

Tien voor half twaalf vertrok het vliegtuig, 20 minuten te laat, kwam echter wel weer op tijd aan in Chicago.

Vlucht is rustig verlopen en onderweg prachtig uitzicht o.a. op Newfoundland.

We zijn met de shuttlebus van Edward hotel vanaf het vliegveld daar naar toe gebracht om ons te melden bij medewerkers van Road Bear.

Alle formaliteiten geregeld. Toen Mini vroeg of ze al konden vertellen welk type camper we zouden gaan rijden, werd ons verteld dat we de Bus krijgen !

Dit tot grote schrik van Mini.
We worden morgenochtend om 6.45 uur opgehaald om naar de fabriek te gaan. We gaan daar dan nog proberen een kleinere camper te regelen.Jullie horen dat zeker.

Vanavond vroeg naar bed, we hebben een lange dag achter de rug.

11 maart

Na een vroeg ontbijt naar het Edward hotel gelopen waar 2 bussen klaar stonden om ons naar Road Bear te brengen. Om 9.30 uur daar aangekomen en kreeg ieder een camper toegewezen.

En ja hoor, wij kregen DE BUS van bijna 10 meter lang, en met ons nog 3 stellen. Na uitleg in en rondom de camper kon ieder zijn camper inpakken en op weg gaan.

Eenmaal onderweg ontdekten we, dat de schuifdeur tussen het campergedeelte en onze slaapplek los schoot uit de vergrendeling. Hennie heeft met zijn 2 rechterhanden geprobeerd dit op te lossen. Dit lukte uiteindelijk niet.

Omdat het ‘s-nachts koud zou worden besloten we in Kokomo een motel te nemen.

Onderweg is er gebeld met Road Bear, daar kunnen we morgen terecht voor reparatie, in Indianapolis.

In het motel ontdekten we, dat we de wereldstekkers in het vorige hotel hadden laten liggen.

Bij de receptie van het motel heeft een heel aardige, behulpzame receptioniste voor ons gebeld naar dat hotel en zij zullen gaan kijken.

Afwachten maar. Ook heeft zij voor ons gegoogled waar wij op onze route voor morgen nieuwe kunnen kopen.

Vandaag hebben wij ook de eerste supermarkt, een hele grote Walmart, bezocht voor boodschappen.