Yeeehaaa! Nashville!

Door Ro&Es-Big-USA-Roadtrip - 24-03-2019 04:51

Hier weer een update, ondertussen in Nashville en morgen onderweg naar Memphis. Op naar Elvis en Graceland. De reis naar Nashville was nogal vochtig, vanuit Indianapolis waar het alleen maar regende was het lekker om zon te zien. Indianapolis was overigens een stop met behoorlijk wat ellende, zo kwamen we erachter dat vanuit de fabriek de stickers om het water aan te sluiten verkeerd geplakt zijn. Dus eerst liep het water er aan alle kanten uit de tank die natuurlijk overvol zat. In de stromende regen met Roadbear gebeld en aan de telefoon aanwijzingen gekregen om eerst van alles te gaan zoeken, om uiteindelijk dan te komen bij verkeerde stickers en aansluiting. Dat verholpen te hebben kwamen we er ook achter dat er blijkbaar een lekkage aan het raam is en dus was het hele matras nat. Deze konden we niet drogen meer maar met wat plastic zakken verholpen voor de nacht.

Toch wel wennen hoor zo’n camper zeker als je eigenlijk geen Campeerder bent. Maar alles went denken we maar. De hele nacht heeft het geregend en in de ochtend is het al wat droger. Op het gemak ontbijten en daarna op weg naar Nashville waar we nu dus al weer vandaan gaan.

Onderweg op de snelweg is het erg wennen aan de grootte van de RV. Het verkeer hier is echt anders dan in Nederland. De vrachtwagens rijden zo hard ze maar kunnen en halen je aan beide zijden in. Het werd al verteld bij het afhalen van de Rv dat ze hier in Amerika het rijbewijs samen met een wapen vergunning krijgt bij je geboorte. Dus het is dubbel opletten, ook zie je ze hier nog geregeld appen of bellen met de telefoon in de hand.

Op de campsite die erg netjes en mooi is komen we nog wat meer Nederlanders tegen die ook dinsdag de camper hebben opgehaald van hun horen we dat ook zij het een en ander hebben meegemaakt. We komen ook nog iemand tegen uit Rotterdam, hij is met zijn vrouw op reis ook in een RV. Blijkt dat ie een café had in Rotterdam wat dan weer gekocht is door Roock, en daar werkt weer Aad mijn vriend en die kent hij dus ook. Foto gemaakt van Ed en gestuurd naar Aad met de groeten van Ed, krijg ik een bericht terug ‘wie is Ed?’

Oké...?

‘s Avonds gaan we uit eten we hebben net te horen gekregen dat het huis dat we gekocht hebben in Fuerteventura eindelijk op naam is gezet. We komen in een restaurant niet ver van de campingsite terecht. Gezellig en knus bijna cowboy achtig. Een ouder Amerikaans echtpaar helpt ons door het menu, op een een of andere manier heb je aan aandacht geen gebrek hier. Bijna iedereen maakt wel een praatje met je en vinden het zeer interessant wat we allemaal doen. Ook deze mensen wilde weten waar we vandaan kwamen. Blijk de man geregeld in Nederland voor zijn werk geweest te zijn. Hij werkte in de olie en zijn zoon werkt nu ook voor Shell.

Es neemt een steak want hier hebben ze niet veel anders zonder gluten. Ik neem de catfish benieuwd hoe het smaakt en ze zijn blijkbaar het restaurant in de omgeving om het te eten. WoW! wat een goede keuze, zal niet gezond zijn, boeiend, lekker is het zeker.

De volgende dag pakken we de shuttlebus naar het centrum van Nashville. Ik had me er geen voorstelling van gemaakt en omstreeks om half elf komen we daar aan. We gaan eerst maar eens naar het Country hall of Fame museum. Blijkbaar een must see. Hier zie je de opkomst van de country en western muziek tot aan waar het nu is. Best leuk en dan kom je er achter dat je er best veel kent buiten Johnny Cash en Elvis dan natuurlijk. We krijgen dorst en gaan richting de beroemde straat met de barren, nou wat we daar meemaken het lijkt wel Vegas? Het is half twaalf en in wel elke bar staat een of meerdere bands, zangers, zangeressen of weet ik veel te spelen. Everybody wants to be famous hier. We komen terecht in ‘Kid Rock’s Big Honky Tonk café of zoiets en ‘BIG’ is het zeker vier verdiepingen en op alle vier een band die staat te spelen. En die bands zijn best goed, dus genoeg competitie ben ik bang.

We lopen nog wat rond en gaan nog even langs BB Kings bar. Daarna lekker terug naar de camper en nog even genieten van het lekkere weer. Morgen op weg naar Rock ‘n Roll!