Dag 3: Palm Springs naar Kingman

Door Davey & Julian - 09-06-2018 03:25

Hoi allemaal,

Ik heb nogsteeds last van een jetjag, om half 2 word ik wakker van m’n telefoon en om 5 uur ben ik weer klaarwakker. (Wel beter als gisteren)

De reden dat ik wakker werd van m’n telefoon is wel een hele leuke reden, m’n zus komt mij namelijk de laatste anderhalve week van deze reis vergezellen, vanaf Las Vegas tot LA.

Verder belooft vandaag een lange dag te gaan worden, ik ga 250 miles rijden (ongeveer 400 km) en hier staat zo’n 6,5 uur voor.

Om 7 uur sta ik op en pak ik m’n spullen in. Ik besluit te gaan ontbijten bij de Subway, iets anders dan pancakes :).

Na het ontbijt bij de Subway loop ik terug naar het hotel en ruim ik de auto in. Maar dan ontstaat er ineens paniek bij mij, ik kan m’n paspoort nergens vinden. Nadat ik m’n koffer leeg heb gehaald en al m’n tassen kom ik m’n paspoort tegen in het laatste vakje van m’n cameratas. Gelukkig geen paniek meer, nu wel weer alles inruimen :|.

Nadat ik de auto weer heb ingeruimd check ik uit en tank ik de auto vol. Om 9 uur rij ik weg uit Palm Springs, via Joshua Tree kom ik op een weg van ruim 60 miles (100 km) ik ben op heel deze weg maar één auto tegengekomen, op dit soort momenten voel je je toch wel heel erg alleen en hoop je dat je geen klapband krijgt of iets dergelijks.

Na deze weg kom ik op de Route 66, echter is dit maar van korte duur, na zo’n 7 kilometer is de weg dicht en moet ik omrijden via de snelweg. Uiteindelijk moet ik nog een keer stoppen om te tanken en moet ik zelf ook wat eten.

Na deze stop rij ik verder over de snelweg, totdat ik bij Needles ben. Hier ga ik van de snelweg af en rijd ik weer de Route 66 op. Aan het begin vraag ik me af of ik wel goed zit, ik kom de eerste 25 minuten geen enkele auto tegen en ook is de weg voor een groot gedeelte van hele slechte kwaliteit. Maar na deze 25 minuten verandert de weg volledig, nieuw zwart asfalt en ineens kom ik ook auto’s tegen. Deze weg leidt mij naar Oatman, een heel klein plaatsje op ruim 800 meter hoogte. Het is helemaal gefocust op toerisme en er lopen ezels door het dorp.

Na een korte stop in Oatman gaat de weg nog een stuk verder bergopwaarts, het hoogste punt van de weg ligt namelijk op ruim 1 km hoogte. De weg is erg smal, slingert veel en is tamelijk onoverzichtelijk dat je er niet harder mag rijden dan 30 km/h. Wel heeft deze weg een gigantisch mooi uitzicht en leuke hoogte verschillen waardoor het bij mij (tot nu toe) de mooiste weg is waar ik van mijn leven op heb gereden.

Nadat ik de berg af ben gaat de weg verder naar de eindbestemming van vandaag, Kingman, Arizona. Hier check ik in bij het Quality Inn hotel om vervolgens weer de auto leeg te ruimen (wat een gedoe elke keer, 3x heen en weer lopen).

Nadat ik wat kennis heb opgedaan bij de receptie over deze plaats wil ik naar het Route 66 museum gaan. Echter is het al zo laat dat ik er niet meer in mag, omdat zij gaan sluiten. Dit ga ik morgenochtend dan maar doen. Vervolgens heb ik gegeten bij Mr D’z Route 66 Diner. Een leuke kleine diner waar ik heerlijke short ribs op heb.

Na het eten heb ik nog een rondje gelopen/gereden en de auto weer volgetankt. De benzine is hier ruim $2 per gallon goedkoper dan in Californië.

c.bogaard 09-06-2018 08:22 {{button-51793}}

De eenzaamheid is moeilijk maar ook begrijpbaar zeker in een gebied waar jij rijdt.
Vind het prachtig dat Daniëlle je gezelschap gaat houden!
Jij maakt echt kennis met ruimtes en grote afstanden ik heb dat zelf nooit meegemaakt
leef met je mee ziet met spanning uit naar het verdere verloop.
opa.

Oma 09-06-2018 08:58 {{button-51797}}

Dave ik kan goed begrijpen dat je je soms eenzaam voel maar Daan staat al te springen van blijschap om naar je toe te komen je verslag weer gelezen en kijk uit naar het volgende

Opa Hotting. 09-06-2018 09:12 {{button-51798}}

Je berichtje gelezen en kan best begrijpen dat je het fijn vind dat je zus je de laatste dagen van je vakantie komt op zoeken en dan samen de vakantie af te maken. Als ik je verslag zo lees heb je al heel wat kilometers af belegt en al heel wat mooie dingen gezien. Ik zou zeggen gaat nu eerst wat rusten en morgen weer verder. Maak er een mooie dag van.

Ma 09-06-2018 09:23 {{button-51800}}

Mooi verslag weer Dave. Je hebt een super reis.
Daan is helemaal blij. Ze stuitert redelijk. Voor jullie is het natuurlijk ook waanzinnig om dit als broer en zus te beleven.

John & Yvonne 09-06-2018 18:38 {{button-51810}}

Leuk dat je zus je gezelschap komt houden. Beter gezelschap is er niet...toch???. Have fun.