Dag 23, terug naar Canada, Vancouver

Door Familie Smit - 13-08-2017 07:57

Met een beetje pech wordt dit het laatste verslag, misschien morgen nog een korte op de luchthaven....

Vanochtend een vroege start, laatste spullen inpakken en schoonmaken. De band die gisteren is opgepompt lijkt het redelijk te hebben gehouden, het lukt ook niet meer om er nog wat bij te pompen dus het moet maar zo. Gelukkig maar 60 kilometer te rijden, we moeten de camper voor 11 uur inleveren. Na vertrek uit Lynden rijden we door een vlak, landelijk gebied, wel leuk na al dat bergengeweld. Het ziet er helderder uit dan de laatste anderhalve week! Zodra we de snelweg opdraaien is daar ook al bijna de grens met Canada. Dat geeft wel wat vertraging en daardoor een beetje stress of we 11 uur wel zullen halen. Paspoorten worden strict gecontroleerd, zelfs de verhuurpapieren van de camper moeten worden ingezien.

Weer zijn we blij met de gedownloade Tomtom (gratis, maar voor €6,= rijd je een maand lang onbeperkt, voor de gratis versie slechts 75 kilometer), op de kaart was deze route wel een uitdaging geweest. Om twintig voor elf draaien we de parkeerplaats van Cruise Canada op en is het tijd om de camper vaarwel te zeggen. We krijgen een dikke duim voor hoe de camper eruitziet, de borg is weer binnen. Mevrouw vraagt meteen naar welk hotel we moeten, dan belt ze een taxi. Die werkt met een 'fixed price' (afspraak met Cruise Canada), voor $ 55,- brengt hij ons naar hotel Sandman in Vancouver downtown. Het was ook nog een gezellig ritje, de chauffeur was spraakzaam genoeg.

Om 12 uur bij het hotel, we kunnen meteen door naar de kamer. Heel even een snack, dan naar Simon's bikeshop om fietsen te huren. Die blijken we 24 uur te kunnen gebruiken.

We fietsen naar Canada Place, mooie start want de skyline is hier mooi te zien en en liggen twee cruiseschepen aangemeerd waarvan één van de Holland America Line.

Prachtig uitzicht op de haven. Daarna fietsen we naar Stanley Park, waar we helemaal omheen fietsen, ondertussen de skyline, totempalen, twee vuurtorens, drie zeeottertjes en een zeeleeuw bekijkend.

We fietsen door naar Granville Island, dat we ook even bekijken (de public market is erg leuk).

Daarna terug naar het hotel, moe maar heel erg voldaan! Wat is dit een top manier om Vancouver te bekijken! Voor het grootste deel van de route rijd je op fietspaden. Niet alleen overigens... samen met veel mensen die vermoedelijk niet dagelijks op de fiets zitten en hun snelheid daar ook op aanpassen.

's Avonds eten we bij Boston Pizza, geen fastfood, maar lekkere pizza en pasta in een sportambiance (met enorm groot led-scherm). En er mag een biertje en een wijntje bij, want de camper is ingeleverd en we zitten op loopafstand van het hotel! Goed om de vakantie mee af te sluiten.

Dank jullie allemaal voor de berichtjes, ik vond het geweldig leuk om dit te schrijven (het uploaden van foto's kostte wat meer geduld) en jullie te laten meegenieten. Ik heb het idee dat dat gelukt is. Als ik hier mijn werk van zou kunnen maken...... maar dat is voor (veel) later.