Reisdag naar Whistler

Door Hans en Marian - 18-05-2017 07:27

Reisdag, woensdag 17 mei

Vanmorgen om 07:00 uur opgestaan. Eerst douchen en vervolgens op ons gemak ontbeten. Vandaag rijden we naar Whistler. Een rit van zo'n 430 km o.a. door bergen.

Geen spannende activiteiten vandaag. We vertrokken om 09.15 uur van de camping in Clearwater.

Het eerste gedeelte was relatief vlak en na zo'n 2 uur waren we in Kamloops. Een best wel grote stad waar we de 1e stop hadden bij een... truck en camper wasstraat. We moesten de camper er maar weer uit laten zien als ... een camper. Even alle blubber ervan afspoelen. Dit hebben we zelf gedaan en de eigenaar van de wasstraat vond het ook amusant. Na zo'n 15 minuten poetsen met de hoge druk en wasborstels was het klaar en glom de camper als nieuw.

In het plaatsje Cache Creek bij diner Hungry Herbies de lunch genuttigd. Hamburgers die 2x duurder zijn dan bij Mc. Donalds maar 3x  meer voedingswaarde hadden.

Unieke sfeer zo'n originele (Amerikaanse) diner. Met een baksteen in onze maag vervolgde we onze weg die steeds grilliger werd en mooier. Prachtige omgeving met bergen, bergen en meren. Dit leverde veel fotomomenten op.

De gemiddelde snelheid lag laag. Regelmatig haarspeldbochten en steil klimmeen en afdalingen. De motorrem maakte veel lawaai maar deed het uitstekend.

Tegemoetkomende campers zwaaien hier naar elkaar. Aan deze sport hadden we niet eerder meegedaan maar besluiten het nu dan ook maar te gaan doen. Soms wat te uitbundig waardoor de tegenliggers ook uitbundiger werden.

Na 7 1/2 uur kwamen we dan aan in Whistler. Het is druk in deze plaats met, heel bijzonder vinden wij, mensen met snowboards die naar 'boven' gaan. En dat midden in mei. Het stadje ademt hippiesfeer maar is niet voor campers geschikt. Bij de 2 supermarkten kunnen we niet parkeren dus gaan terug naar de camping. Gelukkig hebben we voorraad genoeg in de camper.

We hebben een mooie plek op camping Riverside Resort en natuurlijk hebben we wederom een vuur gemaakt. Om 22.00 uur de camper in want het werd wel erg koud. Dus de verwarming aan en een glaasje gedronken.

Morgen gaat de reis naar Vancouver Island. De boot vertrekt 's avonds om half 8. Dus dat wordt morgen een rustige dag, In ieder geval geen lange afstanden meer. We verblijven 7 dagen op Vancouver Island. Dat wordt genieten in de zon en temperaturen van zo'n 20 a 25 graden.

Tot het volgende bericht. Helaas is foto's plaatsen op het blog niet altijd mogelijk vanwege de beperkte WiFi. Die foto's houden jullie nog tegoed.