Dag 5: zondag 23 april 2017: Big Bear Lake - Las Vegas

Door Hein Terweduwe - 24-04-2017 07:13

We waren nu wel weer erg vroeg wakker nadat we ons gisterenavond verslapen hadden. Om 7u00 stond Annick al te popelen om de door haar uitgezochte "Castle Rock Trail" te doen, ook weer één van de aanraders op Tripadvisor. Toch was er na het bezoek aan de zoo gisteren vanmorgen toch wat angst om als eerste sterveling die bossen door te trekken, er moest maar eens zo'n bruine beer of grizzly nog uit zijn slaap gewekt worden door de eerste wandelaars hier... bovendien koelt het hier 's nachts wel heel erg af en bleek het toch 8u00 te zijn voor we echt aan die wandeling begonnen. Het moet gezegd... de USA en wandelen... levert altijd ongelofelijke plaatjes op! Het was hier weer erg prachtig wandelen tussen de rotsen en de bomen met op de achtergrond dat meer. Het was geen echt lange wandeling maar toch best wel pittig met enkele klauterpartijtjes op het eind. Onderweg slaagde ik er ook weer in een 2-tal caches te loggen. Bekijk zeker de mooie vergezichten in de foto's hiervan.

Hierna terug naar ons hotelletje waar we onze valiezen alweer terug in de autokoffer gooiden om met een laatste stop bij "Boulder Bay Park", een klein stukje van het meertje met mooie rotspartijen, de top 3 van bezienswaardigheden volgens Trip Advisor in deze omgeving voltooid te hebben. Annick had dit goed uitgekiend.

We maakten nog 1 tussenstop in ghosttown Calico, een gereconstrueerd verlaten zilvermijnstadje waar eind 19de eeuw toch zowat 1500 mensen gewoond hebben. Het was een beetje Bokrijk eigenlijk, maar net goed om de benen eens te strekken.

Dan nog een paar uurtjes cruisen op de toch wel erg drukke Interstate 15 naar Las Vegas... het viel toch ook wel op dat hier in het Westen zowat 95% van de chauffeurs de snelheidslimiet van 70mph aan z'n laars lapt. Bovendien hebben ze hier van "rechts houden" nooit gehoord vermoed ik.

Uiteindelijk aangekomen rond zowat 5pm in het Hard Rock Hotel, waar we voor het eerst verblijven omdat ons vertrouwde Aria hotel deze eerste 3 dagen gewoon veel te duur was owv één of andere conferentie. We werden eerst een kamer toebedeeld met zicht op een muur van de naastgelegen parking en met enkel een douche in de badkamer. Ons Annick wil altijd graag een bad... dus even terug naar de receptie gelopen en gelukkig zijn we uiteindelijk terechtgekomen in een andere kamer MET bad en met zicht op het zwembad en zelfs deel de Strip. Ook nu weer zijn we te moe om nog veel te ondernemen vanavond en dus tijd om deze blog aan te vullen en wat info te lezen over het reilen en zeilen in Las Vegas de volgende 6 dagen. We gaan onze tijd wel weer omkrijgen, geloof me!