Washington

Door Vera De Quack - 10-09-2016 04:31

Goedemorgen mensen in de hittegolf,

Als jullie dit lezen, liggen wij voor de tweede nacht te slapen in het Capitol Hill Suites hotel in Washington.

Wij zijn hier op donderdagmiddag de 8ste aangekomen en omdat we tijd genoeg hadden besloten we om Arlington cemetary te bezoeken. De receptionist van het hotel had ons goed uitgelegd hoe we daar met de metro konden komen.

De auto werd door het personeel in de garage gezet en wij hebben eerst onze koffers in de kamers gezet. De kamers zijn overigens prachtig, er zit zelfs een keukentje in. Daarna hebben we ons weer naar buiten gewaagd, maar jongens, het is bijna niet te doen want het is hier 35 graden. Gelukkig is de metrohalte maar 1 blok lopen en zolang je maar onder de bomen blijft val je niet flauw.

Nadat we geholpen zijn bij het kopen van kaartjes (daar moet je bijna voor gestudeerd hebben), zijn we richting Arlington gegaan. We hebben eerst het visitor center bezocht, al was het alleen maar om even af te koelen en daarna zijn we direct naar het graf van John F. Kennedy gelopen. Als je daar staat, word je er toch even stil van en komen de herinneringen van ruim 50 jaar geleden, toen we de begrafenis op de TV zagen, toch weer terug.

We zijn nog even terug gelopen naar het visitor  center en daarna met de metro terug naar het hotel gegaan. In de avond hebben we om de hoek gegeten. Er zitten daar allerlei soorten restaurants en wij kozen voor een gewoon restaurant waar de mannen aan de spare ribs zijn gegaan, Hedy aan de  chicken wings en ik aan een broodje roast beef. Kortom, heerlijk gegeten.

Vanochtend zijn we gestart met een ontbijt in het hotel en dat was erg lekker. Daarna zouden we 2 blokken lopen om op een hop on hop off bus te stappen. Nou, ik weet niet hoe ze hier tellen, maar het was toch echt een stief kwartiertje lopen hoor. We kamen achter het Capitool uit en moesten er toen omheen lopen. Jongens het Capitool is niet klein en zeker niet als het 35 graden is. 😥😥😥

Enfin, na een minuut of 5 kwam er zo'n bus aan, maar daar konden we geen ticket kopen. Gelukkig strekt mijn Engels ver genoeg om te begrijpen dat de gids en de  chauffeur een deal sloten. Wanneer we hun een fooi zouden geven, zouden ze ons helemaal meenemen naar Lincoln Memorial. Daar zou een man staan die ons de tickets zou verkopen. Er stapten nog meer mensen in, tegen dezelfde deal, en we vetrokken. We kregen eigenlijk een geweldige rondleiding door de stad. De gids had ontzettend veel humor, dus het was een super gezellige rit. Aangekomen bij Lincoln Memorial zijn we uitgestapt, hebben $ 20,00 fooi gegeven en hebben de oude Lincoln bekeken. Er was geen man te bekennen die ons de tickets voor de bus kon verkopen. Daarna zijn we naar het Witte Huis gelopen, met onderbreking van een paar tussenstops. Het was te warm om in één keer door te stekkeren. We hebben een paar foto's genomen en zijn doorgegaan naar The White House Visitor Center. Daar kun je je volledig laten informeren over alle presidenten en hun gezinnen die het Witte Huis bewoond hebben. Je kunt er trouwens ook kerstversiering kopen 😅.

Zo hadden we er al weer een paar uurtjes opzitten en meenden dat we het best met de metro terug naar het hotel konden. Tenslotte waren we nu pro's in het metro rijden. ☺ Na 5 haltes waren we al weer terug bij Capitol South en slechts één blok verwijderd van ons hotel. We hebben even rustig aan gedaan en vanavond weer om de hoek gegeten. Deze keer kozen we de pizzatent. Dat was weer smullen. Het toetje werd verzorgd door Starbucks in de vorm van een ijskoude Frappuccino.

We zitten nu in de lobby van het hotel met airco en koffie en gaan zo weer ons mandje opzoeken. Morgen rijden we naar het Skyland Resort in Shenandoah. Dat is zo'n 2,5 uur rijden. Waarschijnlijk gaan we eerst naar de grotten in Luray en daarna pas naar het hotel. Enfin, de details krijgen jullie later. Het is nu bedtijd, dus graag tot de volgende keer. Blijf reageren jongens, want dat vinden we hartstikke leuk.

Sterkte met de hittegolf!!!

Groetjes van Hedy, Theo, Spank en Vera

Arlene 10-09-2016 06:36 {{button-42548}}

Oh dear lord, Shenandoah! Reserveer maar vast een bedje voor mij IN DE AUTO! ;-) Veel plezier in de grotten, eet smakelijk met het spiegeleitje daar :-) xxx

Elly 10-09-2016 06:40 {{button-42549}}

Wat is het warm bij jullie en dat in de stad, het is goed dat jullie morgen richting Shenandoah gaan en misschien weer een hotel met zwembad hebben. Arlington is zeker indrukwekkend al die witte kruizen en Kennedy's graf er is veel te zien in Washington maar met zulke temperaturen valt dat niet mee 😓 Veel plezier morgen en stel maar het tropen rooster in Kassie an. Een lieve groet uit een warm Nederland Xxx

Diane 10-09-2016 08:21 {{button-42552}}

Bij het OV in Washington waren mensen inderdaad heel behulpzaam, anders dan in New York.
Shenandoah vond ik heel mooi. Wij hadden toen heerlijk geslapen hoor. Het ontbijt kan ik me niet meer zo herinneren. Wel dat we gingen eten en het personeel in het restaurant niet al te snugger is.
Geniet er van !

Inge 10-09-2016 08:30 {{button-42553}}

Interessant dagje weer, mensen! Leuk om mee te lezen.
Ik vrees wel, Veer, dat je deze Kerst een tweede kerstboom zult moeten neerzetten. Gezellie.
Veel plezier weer met het volgende avontuur!
Groetjes, Inge

MJ 10-09-2016 10:13 {{button-42557}}

Anders regel je volgende x toch een taxi? Spencer weet dat goed te regelen. Denk je dat er een grote luxe bus komt, komt er een krakkemikkig wagentje die nog zelfs in Cuba bij het oud vuil gezet wordt ;p

Je smileys/emoticons krijgen we niet goed te zien in het verslag. Gisteravond heb ik mijn plicht weer gedaan vwb de katten. Sylvia was er ook. John had het overgenomen in de ochtend. Zo, weer een extra ronde sushi verdiend!

Anneke 10-09-2016 10:44 {{button-42558}}

Mijn eerste reactie was ook, overgewicht door kerstversiering!!! Grotere boom nodig!! Pfff wat een hitte, niet goed voor je uithoudingsvermogen. Als het regent is er oom niks aan. Rustig aan en blijven genieten.

Carla 10-09-2016 11:30 {{button-42559}}

Ik ben nooit in Washington geweest maar lijkt mij zeer indrukwekkend. Gewoon rustig wandelen en niet te snel. Hier ook warm, heerlijk. Genieten jullie maar, zondag in Amsterdam de Amsterdam City Swim, word een lange dag en iets minder warm. Gr.