Dag 1: Amsterdam - Calgary ( Let the roadtrip begin! )

Door T&E - 15-06-2016 05:18

Hi!

Vandaag om 12:55 uur vertrok ons vliegtuig van Schiphol. Rond 9:00 uur werden we opgehaald door Ellen die zo lief was om ons weg te brengen. Onderweg richting Schiphol bleek dat Tim zijn jas was vergeten. Paniek! wink Dat wordt een blokje om. Lichtelijk gespannen waren we toch op tijd op het vliegveld met jas met dank aan Ellen 'Verstappen'

We vlogen met Air Transat een maatschappij die relatief goedkope vluchten aanbied. Wij hadden extra beenruimte bij geboekt en daar zijn we nu achteraf heel erg blij mee want de plekken zijn zeker niet ruim. Verder krijg je gratis regelmatig eten en drinken dus een dikke duim voor de service.

Ons plan was om een groot gedeelte van de vlucht te gaan slapen maar dat liep anders. angel Naast ons zat een oudere man genaamd Abbot aka praatgraag. Een man die op zijn 22ste naar Vancouver is geëmigreerd en van oorsprong Utrechter is. Hij heeft ons bijna zijn hele levensloop verteld. Je begrijpt als iemand om en nabij 80 is dan ben je wel even zoet. Tussendoor heeft Abbot zijn mondharmonica naar boven getoverd en berenbotje en Sinterklaas kapoentje gespeeld voor een klein meisje, die spontaan begon te dansen. Cute!

Om 14:15 uur Canadese tijd landen we op Calgary. Een vlucht van ongeveer 9 uur hakt er toch wel even in. We hebben geinformeerd voor transport naar ons hotel en je kan de keuze maken tussen de taxi of een hoteltransfer op gezette tijden. Wij kozen voor het laatste. Eenmaal aangekomen bij hotel Sandman werden we ingecheckt door een uiterst vriendelijke receptioniste. Bij het inchecken probeerde we uit te leggen aan de receptioniste dat wij op zoek waren naar een winkel waar ze onderdelen voor de Tom Tom verkopen. In plaats van navigator verstond zij alligator en werd het een hilarisch tafereel. Uiteindelijk heeft ze ons goed advies kunnen geven. De Tom Tom is weer compleet en dat vinden wij relaxt als we morgen de camper op gaan halen.

Game over voor vandaag. We gaan voor een goede nacht slapen om morgen fris en fruitig van start te gaan!

Vanaf het moment dat we het vliegtuig uitgestapt zijn hebben we een goede vibe en voelen we ons hier zeer welkom! smiley