Dag 9, 17 mei: Yellowstone

Door Sabine Frijns - 18-05-2016 05:29

Yellowstone (licht bewolkt/zon, 20 graden), 104 km

We leven nog! Na die overnachting op een camping in de bossen met beren.

Vandaag weer een geweldige dag in Yellowstone gehad. Ohoh, wat maakt dit park toch waar wat ons vantevoren beloofd is. Ik kan alleen maar zeggen: ben je van plan ooit naar de VS te komen, zorg dan dat je Yellowstone meepikt. Je ziet er zoveel verschillende soorten van natuur en natuurverschijnselen. Ik hoop dat de foto's een beetje een idee geven.

's Ochtends op tijd vertrokken vanuit Madison, op weg naar Norris. Vlak voor Norris onze eerste stop bij het Norris Geyser Basin. Het is een groot plateau met overal kleine en grotere sissende bronnen, omgeven door allerlei prachtige kleuren, maar ook steeds van andere substanties. We lopen hier een tijd rond, foto's maken, uitpuffen omdat alles bergop/bergaf gaat en genieten van alles wat we zien. Ohja en soms ook wat andere mensen bekijken; vreemde wezens lopen er toch vaak rond;-)

En weer verder, op weg naar Canyon Village, waar we gisteren ook al waren. We stappen uit bij de North Rim Drive, op zoek naar de waterval Lower Falls. Ook weer zo machtig mooi. We zijn hier een trail gestart, richting de onderkant van de waterval, maar zijn halverwege toch weer omgedraaid. Dit werd mij iets te heftig, denkend aan dat hele stuk wat we ook weer naar boven moesten. Nog iets teveel van het goeie...

Bij Canyon Village zelf nog wat boodschappen gedaan en nog met een ijsje lekker buiten gezeten. Het is echt heerlijk weer vandaag. Daarna op weg naar Mammoth Hot Springs, de laatste plaats in Yellowstone voordat we helaas dit park gaan verlaten.
We stoppen bij de Mammoth Hot Springs Terraces, een grote witte plaat met allemaal heetwaterbronnen erin en onder de grond hoor je het alleen maar borrelen. Ook hier weer de mooiste kleuren, en hoewel we nu al veel verschillende bronnen gezien hebben, is dit toch weer anders. En heel duidelijk de terrasvorming, zoals de naam al doet vermoeden.

We bekijken het plaatsje nog even, waar verder weinig te zien is, behalve dan dat zelfs hier een paar elks los rondlopen, alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Daarna gaan we dan toch echt het park verlaten; echt jammer. Op weg naar de camping. Wat zijn we blij dat we 's middags nog even gebeld hebben met de door ons beoogde camping, overal om ons heen horen we dat mensen geen plek op een camping krijgen, echt alles is vol. Zo ook onze camping, wij hadden echt de laatste plaats.

Morgen wordt weer een echte reisdag, kijken hoever we komen tot aan Glacier National Park, flink richting het noorden. Tot dan!