Las Vegas en Zion

Door Dick Zinkweg - 05-06-2015 00:19

Hallo allemaal,

eindelijk weer een goede verbinding, dus bij deze een update van de afgelopen dagen.

Maandag 1 juni zijn we met de eerste shuttlebus om 10.10 uur richting Strip gereden, waar we even na 10.30 uur aankwamen. Las Vegas is onbeschrijfelijk en onvoorstelbaar, Nog nooit zoveel gokautomaten bij elkaar gezien en dat in de hal van ieder hotel, duizenden! Ook alle thema's zien er indrukwekkend uit, zoals Caesar's, Parijs, Luxor, Bellagio, New York New York,maar Venetie sloeg werkelijk alles, adembenemend, je bent binnen maar waant je buiten, de gondels varen door het hotel weer naar buiten, geweldig! Dick en Yvonne zin nog naar de watershow/waterorgel bij Bellagio geweest, maar dat viel een beetje tegen, waarschinlijk 's avonds indrukwekkender, maar de laatste shuttle gaat om 21.10 uur terug. Wij hebben de bus van 20 uur terug genomen, na een diner bij Mac Donalds, een lange, leuke en mooie dag vol indrukken.

Dinsdag 2 juni zijn we opnieuw op tijd opgestaan, eerst inkopen gedaan bij de Walmart, dat kostte best veel tijd, en om 10 uur zijn we richting Hooverdam gereden. Mooi om gezien te heben, alleen de dam ligt ten zuiden van Las Vegas (ongeveer 40 km.) en we moesten richting noord-oosten voor Zion. Rond 12 uur waren we weer terug bij Las Vegas en toen verder richting onze bestemming van vandaag. Schitterende tocht gehad, vanaf het woestijnlandschap van Nevada, de bergen van Arizona aangekomen in Utah, waar de bergen de meest grillige vormen en rode kleur in alle tinten hebben, adembenemend en niet in een plaatje te vangen, wat we natuurlijk wel hebben geprobeerd. De camper in Zion Notional Park, Watchmans Campground op plek A9 geparkeerd, gelijk verwelkomliepen, en door 2 herten die langs liepen, en veel eekhoorntjes gezien. Later ook nog veel vleermuizen zien vliegen.

Woensdag 3 juni zijn we na het ontbijt vertrokken van de camping om met de shuttlebus Zion National Park in te gaan. We hadden de bus van 9 uur en hebben tot 12.30 uur in het park doorgebracht, ook dit was weer schitterend, en we zijn bij alle stops uitgestapt om niets te missen van de prachtige omgeving. Daarna in de camper gestapt richting Bryce Canyon, hier is het ook weer onbeschrijfelijk mooi! Er was een "gecontroleerde" bosbrand, dus helaas hing er veel rook in  de lucht, wat het uitzicht belemmerde Mooie camping net buiten het park, Ruby's Inn, plaats 108, morgen gaan we het park zelf bekijken.

Barend and Wilma 05-06-2015 00:30 {{button-29217}}

Glad to hear you are having a good time. Yes the area you are traveling are unbelievable. You must take a couple of hikes in Bryce. You must also realize that you have to come back and visit these and other National Parks again. You are now hooked.

Ferry 05-06-2015 07:11 {{button-29228}}

O̱raía ! Nomízo̱ óti tha eínai polý kourastikó . Óla af̱tá ta taxídia kai makrinés diadromés me to trochóspito . Mállon pára polý kaf̱tó ekeí .
Kalí̱ týchi̱!
Ferry

Ferry 05-06-2015 07:12 {{button-29229}}

Mooi hoor! Ik denk wel dat het erg vermoeiend zal zijn. Al dat gereis en lange ritten met de camper. Waarschijnlijk ook warm daar.