Dag 7: Grand Junction Colorado - Torrey (Capitol Reef) Utah 403 km.

Door Koos en Hannie Geskus - 02-05-2015 03:09

De dag begon met regen, maar na om 09:00 uur van start te zijn gegaan was het met een half uur weer droog, dreigende lage wolken, maar er kwam weinig uit. wederom wind, het lijkt wel of het hier altijd waait?! De vergezichten die je hier tegenkomt kun je niet beschrijven, zo mooi en heel afwisselend, na iedere bocht weet je niet wat je te wachten staat. De ene keer rijd je tussen de bergen en dan weer op een open vlakte. De kleuren wisselen elkaar ook snel af, van geel, groen naar rood en soms zwart.

En we rijden alleen nog maar op de highway. We kregen een indicatie van dat er geen services zouden zijn de eerstkomende 100 mile. Vanmiddag zijn we van de highway af en rijden op een 2 baansweg naar onze plaats van bestemming deze dag, nog zo'n 90 km te gaan. We komen hier niet veel auto's meer tegen. We zijn bij onze verblijfplaats voor deze nacht aangekomen om 15:30 uur. We staan vannacht op de 1000 Lakes RV Park, geen meer gezien, nou 1 onderweg, maar het is hier meer dan 2100 meter hoog en vannacht zal het rond het vriespunt zijn. Het uitzicht is waanzinnig van onze plek. We kijken op het Capitol Reef uit. Dit zijn prachtige hoge rode rotsen. Nadat we ons plekje hadden bekeken zijn we naar de plaatselijke VVV gegaan en daar vertelde men ons dat dit nog niks was en dat we echt even naar het Capitol Reef National Park moesten gaan. Zo gezegd, zo gedaan, en ja.... Hij had gelijk, wat was het daar prachtig. Dit kan je niet vertellen, dit moet je gewoon gezien hebben. Zelfs op de foto's komt het niet tot zijn recht. Inmiddels was het weer weer prachtig met zon. we zijn nog even naar de plaatselijke winkel geweest, op zondag dus ook open en hebben daar een goed gesprek met de familie daar gehad. Hij vertelde dat een van zijn voorvaderen ook uit Nederland kwam, maar in 1852 naar Amerika gegaan en zijn naam was De Groot. Prachtig toch, ze vragen hier eerst waar je vandaan komt en dan hebben ze allemaal wel een verhaal. Na het avondeten nog 5 Amerikanen ontmoet.

Eentje heette Jack en die ging voor Koos een fles rosé en een fles rode wijn halen, die moesten we maar eens proeven en we kregen zijn visitekaartje om te laten weten of de wijn ons smaakten. Even later vroeg hij of wij zijn RV wilde bezichtigen want hij was een ietsepietsie groter dan de 30 feet van ons. Nou we hebben ons zeer verbaasd, want die van hen was er een met 4 uitschuifbare zijkanten, haha, hun living gedeelte was net zo groot als de huiskamer van Geoffrey. Een heel groot LCD scherm kwam uit de kast naar boven en eronder zat een elektrische open haard.  Ervoor stond zo'n grote pick-up, dus ze konden ook nog overal heen. En daar hoeven ze geen groot rijbewijs voor te hebben. Met zo een combinatie kunnen ze in Europa nergens op de camping terecht, dit zijn van die gevaarten die je op de rennerskwartieren ziet. En volgens hen was dit nog niet eens de grootste. Morgen gingen ze toevallig ook naar Bryce Canyon en onze reis gaat ook daarheen. We hebben een zeer geslaagde dag gehad!