New York

Door Bernadet Gelinck - 13-08-2015 04:17 Vanochtend eerst lekker “uitgeslapen” en toen op zoek gegaan om ergens te ontbijten. Aan de overkant van de straat vonden we een Subway (een broodjeszaak waarbij je zelf je brood kunt samenstellen). We bestelden 4 “footlongs” (+/- 30/40 cm lang). Daarna gingen we terug naar ons hotel om onze tassen en koffers verder in te pakken. Om 12.00 uur checkten we uit en gingen we met de shuttlebus naar het vliegveld van Los Angeles. Onze vlucht zou vertrekken om 14.52 uur, dus we hadden meer dan genoeg tijd. Na zelf onze incheck gedaan te hebben liepen we door naar de controles. Alles moest op de band (inclusief schoenen, riemen e.d.). De personen waren allemaal niet in hun beste humeur. Na een aantal keren onze boarding passen te hebben laten checken mochten we doorlopen. Uiteindelijk vertrok ons vliegtuig naar New York met 20 minuten vertraging, maar we mochten weer mee ;-). Onderweg dachten we dat we nog iets te eten kregen, maar dat was helaas niet het geval. Toen maar even 2 kleine bussen chips gekocht om toch iets binnen te hebben, want we zouden landen om 23.30 uur (locale tijd New York). Bij aankomst in New York bleek de TSA wederom (net als op de heenreis) een tas van ons gecheckt te hebben. Het TSA slot was eraf en zat er niet meer op en we zagen dat de tas een iets ander model had…. (in het hotel alles even goed nagekeken en er zat inderdaad een briefje in dat ze de tas geinspecteerd hadden). Op het vliegveld van New York hebben we nog even iets gegeten en toen gingen we op zoek naar een taxi. Taxi’s (Yellow Cabs) voldoende, maar alleen niet geschikt voor 5 personen. Er werd druk gebeld en na een tijdje kwam er een grotere Yellow Cab om ons naar ons Skyline Hotel in Manhattan te brengen. Eenmaal aangekomen in het hotel waren de jongens nog niet moe (ja, dat krijg je als het in New York 3 uur later is dan in het Zuid Westen…). Uiteindelijk toch allemaal gaan slapen (het was tenslotte al 2 uur ’s nachts in New York)