Dag 18 - Sunny San Francisco

Door Harry Lina - 28-09-2014 01:24

Vanmorgen wilden wij op tijd op staan, omdat we San Francisco in gaan. Dat was geen groot probleem, aangezien de vliegtuigen lekker laag over onze kampeerterrein heen gingen.

Met BART (het treinsysteem) gingen we naar het centrum. Daar zijn sommigen gaan winkelen, anderen zijn de stad te voet gaan verkennen. Dave en Suus zijn op jacht gegaan naar een iPhone 6 voor Dave, helaas weer zonder succes.

San Francisco is een gezellige stad met genoeg vreemde vogels (lees: het maakt niet uit hoe je je kleed of gedraagt, alles kan hier!). Ook werd het snel duidelijk dat de stad op heuvels is gebouwd, de kuitspieren zijn goed getraind deze dag!

Rond vier uur vertrok de boot naar Alcatrez, waar we onderweg een prachtig uitzicht hadden over de skyline van San Francisco en de Golden Gate Bridge. Op het eiland zelf kreeg je een audiotour waarin 4 gevangenisbewakers en 4 ex-gedetineerden uitleg gaven over het leven daar. Iedereen was zeer onder de indruk van dit alles.

In de avond zijn we naar Pier 39 gegaan, ook wel Fishermans Wharf genoemd. Na even gekeken te hebben naar de meest luie zeeleeuwen ooit, hebben we heerlijk gegeten in de WhipeOut Bar! Vraag maar aan Harry!

Uiteraard waren we gesloopt na zo'n lange dag met veel indrukken. Morgen zakken we via Highway 1 af richting Los Angeles. Eerste stop: Monterey.