woensdag 24 september

Door Wout en Astrid - 25-09-2014 21:00

Vanmorgen rustig aangedaan, af en toe regende het nog , om half elf reden we van het provinciale park terug naar Kelowna om bij het informatie centrum  een citymap op te halen en de laatste berichten te versturen. In de ochtend hadden we Jes en Henk gesproken ,  fijn om hun stemmen te horen en te horen dat alles goed gaat. Eveline kregen we nog niet te pakken , we probeerden wel haar mail te openen maar dat lukte niet met de gebrekkige internetverbinding.
Weersvooruitzichten waren nog niet zo goed, het was wel droog maar het waaide heel hard.
We zijn eerst Kelowna downtown in gegaan , leuke kledingzaken en restaurantjes en daarna zijn we een klein stukje verder gereden naar een grote shoppingmall, een soort Oosterhof kingsize.
Ook het assortiment aan winkels  is vergelijkbaar met thuis, schoenen . kleding en sieraden.
Nog een bak koffie bij Tim Hortons en toen op pad richting het zuiden.
Eerst weer over lake Okanagan gereden naar de Westbank van kelowna, het eerste stuk was in bezit van de first nation , volgens de beschrijvingen waren dat hier niet de indianen maar de eerste inwoners van de stad.
Kelowna is een grote stad met ca 100.000 inwoners.
We hebben de highway 97 south gepakt , je rijdt langs drie grote meren, en we hadden constant wind tegen , lekker rijden met zo'n zwabberbak.
We hebben in Penticon nog even een oude radarboot bezichtigd . Na de meren is het de plaats van de de wijngaarden en fruitboomgaarden , overal langs de weg staan stalletjes om fruit te verkopen en kan je wijn boerderijen bezichtigen.
Onderweg kwamen we nog een automuseum tegen , wij de weg af , de man had 49 oldtimers staan , gerestaureerd en ongerestaureerd maar vroeg 20 bucks entree geld each, no thank you .
Onderweg kwamen nog wel een zwarte chevrolet bel air tegen die we op de foto gezet hebben.
We wilden koffie drinken bij Okanagan falls, een kleine kunstmatige waterval bij een provinciaal park, maar we mochten daar niet staan voor alleen een bak koffie, jammer toen onderweg maar wat opgezocht.
Daar hebben we contact met Eef gehad, ze was onderweg naar huis van Blijdorp, kwart over twaalf , ze had een lange dag gehad. ook fijn om haar stem weer te horen en dat met haar en Chris alles goed gaat. Gelijk nog wat tips gehad , wifi spreek je uit als weifei, en je moet goed leuisteren als ze wat zeggen , pa.... ja hoor.
Toen we bij het meer van Osoyoos aankwamen, was de lucht heel dreigend , zwarte wolken en veel wind.
Eerst maar even naar het infopunt, we hebben een map gekregen met de campings en we hebben gelijk gevraaagd wat de moeite waard is om te bezichtigen.
Er is een museum, een soort madurodam met treintjes, en twee centre over het leven in de woestijn een over de indianen en over de dieren die daarin leven. Morgen gaan we naar de laatste.
De campings die de informatiedame had opgenoemd vielen erg tegen, gelukkig was er ook nog een hele grote camping in een indianenreservaat, we staan nu gelijk aan het water, full hooked up, alleen zonder internet.
De camping heet nk'mip.
Osoyoos ligt dicht bij de grens met Amerika, en heeft een woestijn klimaat. Het meer is het warmste meer in Canada en bereikt in de zomer een temperatuur van 24 graden.
Er staan bordjes met  kijk uit voor ratelslangen, cactussen en andere planten die we nog niet eerder gezien hebben.
We hebben nog snel een was gedraaid en gedroogd en toen tot half negen achter de camper naar het meer gekeken.
We zitten nu in het informatiecentrum van osoyoos, het is vandaag donderdag.