We survived Death Valley!!!

Door Wim Jacobs - 06-09-2013 07:34 Aangezien onze vorige verplaatsing van Las Vegas naar Grand Canyon nogal lang duurde hebben we maar besloten om vanuit Kingman vroeg te vertrekken. Zo gezegd zo gedaan. Onderweg naar Death Valley hebben we nog even en tussenstop gemaakt in Las Vegas om vlug wat te eten. De stad was minder impressionant overdag dan s avonds maar dat wisten we al. We denken dat na een rustig en donker nationaal park 's avonds aankomen in Vegas een ongelofelijke ervaring moet zijn. Maar goed, we hebben onze trip verder gezet. Met onderweg nog een tussenstop in een Tankstation. Hoewel de tank nog voor 3/4 vol zat hebben we hem toch vol gedaan. Een mens wil niet vast komen te zitten op een lange warme weg zonder enig spoor van leven. En ja hoor onderweg ging de thermostaat vlot omhoog naar en voorbij de 100 graden. Farenheit wel te verstaan. You do THE math!;-) Uiteindelijk zijn we er dan toch geraakt!!! En wai wai. Wat een warmte! De vallei doet zijn naam alle eer aan! Na het inchecken moesten we nog even wachten tot we onze kamer binnen konden. We besloten dan maar een bezoekje te brengen aan het visitor center waar we een eerste impressie kregen van Death Valley. Ze maken een mens hier zo bang van de warmte dat we alle waarschuwingen lazen en dan ook strikt opvolgden. Op het gepaste uur gingen we naar onze kamer. Tot onze grote verbazing was het bed naar Amerikaanse standaarden nogal klein, bijgevolg hebben we een andere kamer gevraagd. Nadat we waren uitgepakt en geacclimatiseerd -in de mate dat dat mogelijk was- zijn we een beetje op verkenning gegaan in het 'stadje' dat maar enkele straten groot is. Het was alweer vlug tijd voor ons bedje. Dag twee in Death Valley begon vroeg. Maar goed ook want het was al boven de 35 graden!!! Gelukkig hebben we een boekje vanop onze kamer waarin ze tips geven voor 1-dagsvliegen zoals wij. Er staan een 4-5 tal bezienswaardigheden op het programma. Allemaal doenbaar in de voormiddag. Hoewel we sommige korte wandelingen niet hebben kunnen afmaken door de hitte hebben we toch enkele mooie plekjes gezien. Terug in het hotel hebben we vlug geluncht en ons verkoeld aan het zwembad. Daarna ben ik nog gaan kijken naar de zonsondergang op Zabriskies Point, niet ver van het hotel. Afspraak was om acht uur terug. Toen ik tegen kwart voor acht terugkwam in de kamer had Anneke bijna de parkwachter gebeld!:-P Vervlogens zijn we gaan eten en ben ik nog naar de sterrenhemel gaan kijken -die hier als een van de enige plekjes op aarde nog vrij goed zichtbaar is. Nu is het bedtijd en morgen is het weer vroeg uit bed om nog even naar Dante's View te gaan alvorens onze 8 uur durende rit naar Yosemite. (Dank u bosbranden) Greetings Anneke en Wim