Bryce Canyon

Door Jan en Kitty - 16-07-2013 00:39 De dag begon vroeg, te vroeg. Om 5 uur stonden we op om de zonsopgang te bekijken in Bryce Canyon. We dachten dat het een eindje lopen was naar het Sunrise Point, wat niet meer dan 2 minuten bleek te duren. We waren als eersten op het punt, waardoor we wel de beste plek hadden (luuk zat in een boom) maar ook een uur moesten wachten tot de zon op kwam. Het was het waard om er zo vroeg uit te gaan, want het plaatje was schitterend. Na weer twee uurtjes slapen in het hotel reden we het park weer in. We kozen ervoor om een rondje van 9 km te wandelen door de canyon. De wandeling was rustig en mooi, maar werd aan het eind verstoord door een onweersbui. De regen versterkte de kleuren van de rotsen, waardoor de canyon nog indrukwekkender leek. Elk nadeel heeft zijn voordeel. We reden door naar het uiteinde van het park om te lunchen. Tijdens de lunch kregen we bezoek van een zootje chipmunks, een kleine eekhoornsoort. Na een kleine wandeling naar een uitzichtpunt besloten we terug naar het hotel te gaan, omdat het weer er niet beter op werd. Onderweg zagen we een vos op de weg sterven, helaas ontdek je de meeste dieren hier als ze dood op de weg liggen. Na wat te zwemmen en te lezen gingen we wat eten. Het eerste restaurant hadden we al gehad, dus liepen we het enige andere 'restaurant' in, wat eigenlijk gewoon een grote snackbar was. Bryce Canyon is een prachtig park, misschien wel de mooiste tot nu toe, maar het aanliggende hoteldorpje ziet er niet uit. Groetjes van Stef