De laatste dag (met de camper)

Door Hans en Marian - 16-06-2013 15:26 Zaterdag 15 juni: de terugreis Vanmorgen waren we al vroeg op. Gisterenavond hebben we het hout opgestookt en dat brandde lekker.

Vanmorgen werden we om 07.00 uur wakker van de auto's die de camping afreden om koffie en donuts te halen. Koffie omdat de stroom was uitgevallen in de omgeving. Wij hebben de koffie vanmorgen maar overgeslagen en zijn om 08.00 uur gaan rijden.

We hadden ons ingesteld op een lastige autorit omdat we door/langs New York City moesten. Maar het is 100% meegevallen. Het meeste verkeer en file's waren de stad uit richting de kust want het was een warme dag, dus strandweer. Voorbij New York City werd het wat drukker met verkeer richting de kust van New Jersey. We reden als het ware de locatie voorbij waar we maandagochtend de camper moeten inleveren. Zo'n 45 minuten moeten we maandag terug rijden maar dat zijn hier geen afstanden.

Van camping Tip Tam hadden we geen hoge verwachtingen, dat het niet veel zou voorstellen. Maar dan blijkt het gewoon goed te zijn. Veel kampeerders 'uit de buurt'. We hebben een heerlijke plek onder de bomen en dat is dan lekker koel met 34C.

De buren kwamen zich voorstellen. Ze willen alles weten over onze trip en gaven veel aanvullende tips. Het leven hier is rustig en, zolang je een inkomen hebt, goed. Ze vragen of wij het autorijden hier lastig vinden. Nee waarom? "Maar jullie rijden toch links". Eigenlijk weten ze niet veel van Europa. Eigenlijk weten ze weinig van wat er buiten New Jersey gebeurt. Als ze horen dat we in Jersey City een hotel geboekt hebben dan is het daar 'niet pluis'. Maar ze zijn er al tig jaar niet meer geweest. Wie weet is het daar inmiddels veranderd. Wij hopen het ook.

De andere buren zijn luidruchtig en schreeuwerig. We werden direct door ze uitgenodigd voor de BBQ en kampvuur. Dat hebben we maar niet gedaan. Te luidruchtig, maar ze zijn wel aardig. Voor de rest van de dag hebben we het rustig aan gedaan.

Vandaag, zondag 16 juni, gaan we kleding wassen/drogen, de camper opruimen en onze koffers inpakken. Dus alles bij elkaar genoeg te doen. We proberen hiermee voor de middag klaar te zijn, voordat het te warm wordt.

Maandagochtend om 7 uur vertrekken we hier om de camper in te leveren. Dit moet voor 10.30 uur. Dus we hebben gezien het verkeer een veilige marge. Vervolgens gaan we met een busjes naar Newark en worden we daar opgepikt door een busje van het Hotel in Jersey City. Dus als het meezit zijn we zo rond 13.00 uur in New York. Doei, tot in New York.