It's always good to be back home!!

Door Marcel, Carola, Jasper & Bart Rood - 24-08-2012 20:24

Donderdag 23 en vrijdag 24 augustus

Na een korte nacht ging de wekken om 04.00 uur. We moeten pas om 09.20 uur vliegen maar we hebben geen idee hoe druk het op de weg naar het vliegveld is en we moeten de huurauto nog inleveren. Dus rond een uurtje of 5 stappen we voor het laatst in de SUV. Het is inderdaad al druk op de weg maar gelukkig geen file. Aangekomen bij de autoverhuur gaat het allemaal supersnel. Ze scannen een labeltje op je auto, laat hem in de rij staan en dan is het voor elkaar. Met alle koffers en 2 campingstoeltjes in de bus naar het vliegveld. Ik heb ons gisteren al ingecheckt. Dit ging een stuk sneller dan voor vertrek. Toen heb ik ons ook thuis ingecheckt en gingen ze op schiphol dezelfde vragen nog een keertje invoeren en kon ik geen boardingpassen printen. Nu was de enige vraag wie ik in wou checken en of ik de boardingpassen wou printen!! Dus we hoeven alleen onze bagage maar af te geven. We mogen per persoon 1 koffer meenemen, maar dan zitten we nog met die 2 campingstoeltjes…. als we $ 100,-- bijbetalen mogen deze ook worden ingecheckt…. ja, dag!!! We gaan dat natuurlijk niet betalen voor 2 stoeltjes die bij elkaar $ 20,-- hebben gekost. Ik heb nog al mijn charmes in de strijd gegooid, maar het enige wat de koffermeneer zei was dat we ze dan maar mee moesten nemen in het vliegtuig. Nou dan doen we dat maar! Vervolgens door de beveilging, dus riem weer uit je broek, schoenen weer uit, laptop en iPad uit je tas. Gelukkig was het niet druk dus ook dit was snel voor elkaar. Het is een gedoe om Amerika in te komen maar ze willen wel heel snel weer van je af!! Dus op pad naar de gate. Het vliegtuig had al vertraging dus dat schoot lekker op!! Terwijl we bij de gate zitten wordt er omgeroepen dat er weinig bagage in het ruim van het vliegtuig zit en dat er teveel koffertjes in het vliegtuig mee worden genomen. Of er mensen zijn die kosteloos hun bagage alsnog in willen checken. Nou dat willen wij wel. Dus hup de 2 stoeltjes en het handbagagekoffertje van Bart gaan alsnog in het vliegtuig. Dat ruimt lekker op en aangezien het vliegtuig op de vertrektijd er nog niet is moeten we straks in Houston echt hard rennen om de vlucht naar Amsterdam te halen. Uiteindelijk gaat het vliegtuig met een uur vertraging de lucht in en zien wij al enige vertraging in Houston voor ons. Tijdens de vlucht treft Bart het niet. In onze zelfde rij zit een kind wat ook vliegangst heeft en dit heel duidelijk laat merken door met turbulentie keihard te gaan gillen, wat Bart de nodige zweethanden bezorgd….. Bij aankomst in Houston wordt al omgeroepen in het vliegtuig dat er reizigers zijn die een aansluitende vlucht moeten halen en die vooral voorrang te geven. Aangezien we achter in het toestel zitten duurt het toch nog even voor we eruit zijn. We hebben nog 10 minuten…… dus rennen (ja…… ook ik!!!). En zo komen we razendsnel bij onze aansluitende vlucht. Achteraf had het wat langzamer gemogen aangezien er meerdere reizigers deze vlucht moeten hebben en er ook bagage naar dit vliegtuig moet. Dus ook deze vlucht vertrok met vertraging van bijna een uur. Ook tijdens deze vlucht stewardessen van ruim 50 jaar en net zo vrolijk als op de heenreis. 1 stewardess  zorgde er zelfs voor met haar Rubensfiguur dat ik, terwijl ik even wat via het gangpad tegen Marcel zei die een rij voor mij zat, met mijn hoofd tussen zijn stoel en haar achterste klem kwam te zitten!! Mocht je in nederland stewardess willen worden en afgewezen worden op je figuur, dan kan je altijd nog bij een amerikaanse maatschappij aan de slag! Het is mooi dat ook vrouwen met een  maatje meer dit vak daar kunnen uitvoeren!! Na 9 uur vliegen komen we de 24e rond 09.00 uur aan in Amsterdam. Helaas voor Bart waren er weer wat zakjes nodig…..  We waren snel door de douane een aangekomen bij de bagageband lagen alleen onze koffers en de campingstoeltjes al op de band!! Marcel heeft de auto gehaald, we kregen alle koffers erin en rond 11.00 uur waren we weer in Andijk. We kijken terug op een supervakantie, het was relaxed, gezellig, we hebben erg veel gezien en gedaan maar vooral super met elkaar! En nu weer terug in het dagelijkse leven met alle drukte die daar bij hoort en niet te vergeten het gebeuren met Marcel zijn pols. Dit zal de aankomende tijd wel het belangrijkste worden. We hebben vanavond eerst maar weer eens spinazie gegeten!!