Terugreis en terugblik

Door Servaas Cornelis - 20-08-2012 23:11

We zijn weer thuis!

De terugreis was er een met hindernissen. We hadden de terugvlucht van SF naar Houston met één uur vervroegd, zodat we genoeg tijd hadden om over te stappen. Hadden we gedacht. We waren op tijd op het vliegveld, iedereen zat in het toestel en we hadden de instructies voor de zoveelste keer gehoord. Toen kwam de mededeling dat er problemen waren met het sluiten van een luik van het toestel. De problemen waren van dien aard dat het toestel niet meer zou vertrekken. Men ging op zoek naar een ander vliegtuig. Dat lukte, maar kostte wel 2 uur. Toen we eenmaal in de lucht waren, kwamen we al snel tot de conclusie dat we onze aansluiting in Houston zouden missen: "Houston we have a problem"! Eenmaal in Houston bleek dat men ons had overgeboekt naar een vlucht voor de volgende dag. Na wat aandringen bleek het toch mogelijk om 2 1/2 uur later een vlucht naar Frankfurt te kunnen nemen met een aansluiting naar Amsterdam. Zo gezegd, zo gedaan.
In plaats van 8 uur 's ochtends, zijn we om half twee geland. Viel allemaal nogal mee dus, maar moe waren we wel.

Terugkijkend, kunnen we niet anders dan vaststellen dat onze reis naar de VS een groot succes is geweest. We zijn van de ene verbazing in de andere gevallen, we werden verrast door telkens wisselende landschappen en uitzichten, we hebben de meest bizarre vergezichten gehad en we zijn verbaasd geweest over de cultuur en mentaliteit van de Amerikanen. Of het nu gaat over de gang van zaken in een restaurant, waar je direct na de laatste hap de rekening gepresenteerd kreeg of de ontvangst op een camping, supermarkt of tankstation waar we vaak met de vraag "hello, how are you today?" werden ontvangen.
Maar eigenlijk overal werden we met respect en gemeende interesse ontvangen.

De 31-feet camper was een slurper, maar heeft z'n werk naar behoren gedaan. We hebben al eerder geschreven dat we van alle gemakken voorzien waren.
New York was indrukwekkend en druk, San Francisco een aangename verrassing, Las Vegas was over de top, Los Angeles erg commercieel, en de nationale parken deels groen en deels midden in de woestijn en afgelegen, maar daardoor niet minder imposant.

Nu zijn we druk bezig om de meer dan 800 foto's te rangschikken en er een mooi album van te maken, zodat deze reis als een mooie herinnering achterblijft.

Dit was ons laatste bericht op de blog.
We hopen dat iedereen die ons gevolgd heeft een goede indruk gekregen heeft van onze belevenissen en we bedanken iedereen die de moeite genomen heeft een reactie te plaatsen.