New York 17/9 en 18/9: de bus, de boot en de benen

Door Sandra Andrae - 18-09-2011 21:20

Hallo iedereen,

We waren gisteren allebei behoorlijk vroeg uit de veren na een goede nachtrust. We zijn gelijk op zoek gegaan naar de dichtsbijzijnde 'hop on hop off' busstop waar we tickets konden kopen. Een gladde verkoper heeft ons vervolgens voor twee dagen all in tickets verkocht , inclusief allle busroutes, een bootrondreis en nachtreis ( waar we niet an toe komen helaas). We hebben vervolgens zo'n beetje alle grote touristische attracties gezien: The Empire State Building (met een rit naar de top), The Statue of Liberty (met de boot) en natuurlijk de interessante plekken langs de zogenaamde `down town` route (Times Square, SOHO, China Town, etc.). Met na het bezoek aan de Empire State toren een stop voor wat fast food bij Wendy's.

Bij Little Italy zijn we later nog eens van de bus gestapt, omdat we weer behoorlijk honger hadden (en ik heel nodig mijjn neus moest gaan poederen). Daar bleek het, door een straatfestival ter ere van een Italiaanse heilige, behoorlijk druk te zijn, maar we wisten toch snel een tafeltje te veroveren bij een gezellig Italiaans (natuurlijk) restaurant. We hebben allebij genoten van een heerlijke pasta en ik nam er nog een groot glas Chianti bij (welke ik later niet meer heb hoeven te betalen van de 'zeer charmante' bediening.

Daarna de busroute afgemaakt en wat fruit ingeslagen bij een supermarkt, want  we voelden toch wel het gemis van wat gezond fruit. We hadden ondertussen na de lange dag geen zin meer om nog de metro uit te vogelen, dus hebben we zeer decadent een taxi gepakt. Eerste keer dat ik een taxi heb aangehouden, maar ik had gelijk beet. Ik moet bekennen dat ik bij aankomst op de hotelkamer gelijk het bed in ben gedoken. Vanochtend dus weer rond 5:00 uur klaarwakker en dat blijft nog wel even, want over een paar dagen zitten we met een extra tijdsverschil van drie uur in Los Angeles.

Vandaag (zaterdag) hebben we, na een  bezoek aan het Museum of the City of New York (bleek ook bij de bustickets te zitten), de busrondreis down town gemaakt via the Upper West Side en Harlem en daarna weer terug naar  ons hotel. Daar ben ik nu dit verslag aan het typen. Over een uurtje vertrekken we richting Times Square om wat rond te struinen, een hapje te eten en vervolgens van de musical Chicago te genieten. Daarna nog even genieten van Times square 'by night' en dan zit deze dag er voor ons weer op. Maandag shopdag, dus dan gaan we ieder op eigen houtje de winkels van New York verkennen!