Dag 1 - San Francsico

Door K. van der Zande - 14-07-2011 18:17

Stella.

De eerste dag zit er alweer op! ’S Ochtends ging de wekker al om half 8! Om vervolgens om kwart over 8 te gaan ontbijten, dat was niet zoveel bijzonders omdat de meeste Amerikanen vaak ergens anders ontbijten. Iets nadat we hadden ontbeten gingen we met de bus richting “de pieren”. Daar liepen we naar pier 39 om eerst een kopje koffie & thee te drinken. Toen we waren uitgedronken gingen we naar de boot (ook bij pier 39) die ons naar het gevangeniseiland Alcatraz bracht. Daar kregen we eerst iets te horen wat er te doen was enzo. Om vervolgens rond te gaan lopen. e gingen eerst een film kijken over Alcatraz. Het was best een “leuke” film, alleen jammer dat hij in het Engels was, want daardoor kon ik het minder goed volgen. Maar gelukkig vertaalde m’n moeder het een en ander waardoor ik het toch redelijk snapte. Na de film liepen we “rondkijkend en veel foto’s makend” naar de top van de berg, waar de gevangenis zelf stond. Daar kregen we een rondleiding door middel van een koptelefoon, die zei waar je naar toe moest lopen en daar iets over vertelde. En gelukkig was die er ook in het Nederlands! Ik vond die rondleiding heel leuk en interessant. Je zag alle cellen van het begin naar later, de bibliotheek, de kantoren, de openluchtplek, enz. Na de rondleiding had je eigenlijk echt alles gehoord wat te horen viel. De rondleiding was echt heel duidelijk. Om half 2 namen we de boot terug naar San Francisco. Daar gingen we lunchen in het hardrock café. Dat was een leuk restaurantje, je zag allemaal artiesten in fotolijstjes op de muur, en gitaren, en grote schermen met videoclipjes van de muziek die je hoorde. Toen we  waren gingen we rondlopen op pier 39. Daar waren veel winkeltjes, en zagen we zeehonden. Hierna zijn we naar Union Square geweest. Dat is het centrum, en daar waren ook wat leuke winkeltjes. Tot slot gingen we met de cable car. Dat is een soort treintje die redelijk stijl omhoog en omlaag reed. Wij gingen aan de buitenkant, op een plateautje, waar je, je dus goed vast moest houden. De bestuurder zat in het midden van iedereen, dat was een hele aardige grappige meneer. Hij zei dat ik me goed vast moest houden, want ze waren bij die bocht al 4 Stella’s verloren vandaag! En hij liet iedereen voor me klappen toen ik er na de bocht nog was. Ook ging hij als we stil stonden tegen mensen buiten de cable car vertellen dat er een Stella op het “treintje” zat, en dan moest ik zwaaien. Haha! Toen we aan het eind van de rit waren gekomen sloten we de dag af in het knoflook restaurant. Om vervolgens allemaal doodmoe ons bed in te kruipen.