Naar Tofino (woensdag 6 juli)

Door Ed en Marina Schut - 07-07-2011 17:10

Vanmorgen weer vroeg vertrokken voor onze tocht dwars over het eiland. We gaan naar de westkust naar het plaatsje Tofino. Dit plaatsje ligt aan de Pacific Ocean. Het eerste stuk ging over een 4 baans autoweg, met veel verkeerslichten. Nadat we de stad Nanaimo verlaten hadden werd het weer spoedig een weg met erg veel bochten en veel werkonderbrekingen onderweg. Het was een prachtige route, we passeerden schitterende meren en mooie provinciale en nationale parken .

In een van de parken hebben we koffie gedronken. We moesten een pas over en daarna zag je de invloed van de oceaan. Voor de pas was het zonnig en warm en zodra we de pas over waren zagen we de wolken boven de besneeuwde bergen. We passeerden het Pacific Rim National Park. Na enige kilometers werden we aangehouden. Ik dacht dat we aangehouden werden wegens een snelheidsovertreding, maar dat was het niet. Men vroeg of wij het park in gingen of er alleen maar door heen gingen naar Tofino. Zodra we zouden stoppen in het park moesten we een parkpas hebben en al bij ons hebben. Enige kilometers daarvoor was een info centrum waar je de pas moest kopen. Omdat wij toch in de parken niet echt uit de voeten kunnen met de rolstoel gingen wij direct door naar Tofino. Aangekomen in Tofino bleek dat de camping die we op het oog hadden vol was. We werden verwezen naar de buren. Die hadden nog wel plaats, maar het was/is niet zo’n goede camping. Er is wel een zwembad bij waarvan we ook gebruik gemaakt hebben. Allebei de campings liggen wel direct aan de oceaan. We zijn dan ook naar het strand gegaan, waar Marina achter de rolstoel nog een stukje op heeft gelopen.

‘s-Avonds nog even Tofina ingegaan (met een busje van het plaatselijk vervoer) om te eten. Morgen gaan we naar Ucluelet. Ook deze plaats ligt aan de Pacific Ocean, wij noemen dit de Grote en Stille Oceaan.