onderweg op het eiland

Door christa - 06-06-2011 02:06

zondag 5 juni 2011, 20.40 uur en 16 graden buiten.

We hebben vanochtend Halifax definitief verlaten en zijn on the road. Vanaf woensdag 1 juni hebben we lekker reis-weer gehad en vandaag was het zelfs een warm, zonnige dag. Woensdag zijn we aangekomen in Halifax, na een vlucht van 1 uurtje in een hop on hop off vliegtuig(je). We verbleven in het Atlantica hotel met een heerlijk zwembad. Verder was er niet veel te beleven. Halifax viel ons zo wie zo een beetje tegen, een te grote stad voor ons.

Donderdag 2 juni zijn we on tour gegaan met ons nieuwe kameraadje " The Kid". Een zwarte Ford Focus, automaat met een vriendelijk uiterlijk. Nog maar 200 km op de teller, dus we moesten echt beloven aan het verhuurbedrijf dat we er goed voor zouden zorgen. Dat doen we dus ook :>) De rit ging die dag naar Mahone Bay. Een schilderijtje aan het water. Een plaatsje waar rust het juiste woord is. De rit erheen was even wennen het is hier dus echt wel bergje op bergje af.

Vrijdag zijn we met de benenwagen Halifax in geweest. We begonnen de dag bij de Citadel. Dit is een verdedigingsfort midden in de stad. Gebouwd bovenop een berg en omringd door een zeer groen plantsoen. Het fort is nooit aangevallen omdat het zo strategisch was opgesteld. Je kon je hier de gehele dag vermaken, er was een prachtige tentoonstelling over de geschiedenis en er liepen acteurs en actrices rond die de geschiedenis naspeelden en je meenamen op ontdekking. In de middag zijn we in Halifax verder afgedaald naar het haven gebied. Hier hebben we gewandeld en een lekkerbek gegeten die echt bedoeld was voor een lekkerbek. Aan het eind van de dag weer terug naar het hotel en dat was pas echt een klim.

Zaterdag 4 juni zijn we gereden naar Peggy's Cove. De meest gefotograveerde vuurtoren van Nova Scotia. Ook weer een rit met veel bergen en uiteindelijk een landschap vol met rotsen van graniet. Over de rotsen moesten we dus ook lopen/klimmen om bij de vuurtoren te komen. Wat een belevenis en ook weer zo stil daar. Vanaf de rotsen keek je ook zo de oceaan over.

Zondag 5 juni. Vanochtend om 10.00 uur reden we weg bij het hotel in Halifax. Highway 103 richting Bridgewater. We zijn aan het begin van de middag gestopt in een plaatsje aan de kust genaamd: Lunenberg. Lunenberg staat bekend om zijn scheepsbouw en visserij. Het heeft een prachtig havengebied en je kon er heerlijk wandelen. Alleen wel allemaal op en neer ( we ontwikkelen hier ballon-kuiten) Genieten van de kleurtjes die al de huisjes hebben en van een heerlijke lobsterroll. Als je van vis houd kun je hier goed wezen! Ook het foto-toestel maakt overuren. Eind van de middag kwamen we aan bij het hotel in Bridgewater (auto voor het raam). In de plaatselijke supermarkt hebben we een boodschapje gedaan en uiteindelijk zaten we op de kamer te genieten van een heerlijk maal voor twee. Salade, melk, manderijntjes, granberries, tomaat en makreel. We hebben straks nog watermeloen toe. Morgen gaan we onderweg naar Digby, steken het eiland dwars over langs het nationaal park.