nou eindelijk daar zijn we dan!

Door Eberson-Neuhof - 27-05-2009 04:18

Het eerste verslagje ging niet helemaal goed met de IPod, vandaar dat het ietsjes langer heeft geduurd. Maar ben gerust, het gaat uitstekend met ons.

1e dag:

Treinreis naar Schiphol goed verlopen, we hebben ingecheckt bij CitizenM op schiphol. Ideaal, slechts 5 min. lopen en design inrichting tegen betaalbare prijs. Janine was ons ook nog even komen opzoeken en hebben gezellig ons laatste avondmaal met zn 5en genuttigd.

2e dag:

Goed geslapen, douchen en inchecken op vliegveld. Goede vlucht gehad, zelfs Arthur heeft perfect stil gezeten! We zijn ongeveer om 13.00 uur lokale tijd aangekomen. Shuttle service van het hotel gebeld en deze zijn ons binnen 10 minuten komen ophalen. Inchecken hotel Comfort Inn en Milbrae verkennen. Road Bear van de camper gebeld en gevraagd of ze ons morgen kunnen komen ophalen. Hapje gegeten en vroeg naar bed (20.00 uur lokaal- 5.00 uur Nederlandse tijd).

3e dag:

Ontbijtje inclusief Waffles en rond 12.00 uur stond ons taxibusje al klaar. Toen we aankwamen bij Road Bear schrokken we ons kapot van de afmetingen van de camper. Wat een joekel! Ziet er in een boekje toch heel anders uit, dan wanneer je er echt in moet rijden! Pa bijt het spits af/ Echte bikkel! We doen nog even inkopen voor de eerste rit. Over de 880 via Gilroy naar Moss Landing. Leuk plaatsje gevonden, daarna eten en naar bed.

4e dag- Moss Landing:

Het is hier een stuk kouder, wel zon, maar typisch Californisch weer. Flink mist in de ochtend, maar dat trekt als we vertrekken naar Monterey om 10.00 uur weer bij. De RV bij Cannery Row gezet en te voet naar het Aquarium gelopen. Hier hebben we 4 uur onze ogen uitgekeken. Daarna een stuk van de 17 Miles Drive gereden. Daarna terug naar Moss Landing, apperatiefje genomen en een heerlijke  wandeling langs het strand gemaakt. Op de terugweg naar onze RV liepen we langs Phil's Fishmarket waar we heerlijke Cioppino hebben gegeten.

5e dag- Pismo:

Rond 9.00 uur vertrekken we over High Way 1. Genoten van de prachtige vergezichten op Big Sur. Na ongeveer 100 mijl komen we aan bij Hearst Castle. Prachtig, maar overdone. Hier vertrekken we om 17.00 uur door naar Pismo, onderweg Sea Elephants bewonderd langs het strand.

6e dag- Malibu:

Om 9.00 uur vertrekken we en om 11.00 uur zijn we al aangekomen in Santa Barbara. Hier ieder zijn eigen weg en om 14.00 uur verzamelen we weer bij de RV. Heel leuk stadje met veel Spaans/Mexicaanse invloeden & veel prachtige bloemen. Daarna door naar de kustweg naar Malibu RV park. Ligt op een heuvel van waaruit we een prachtig uitzicht hebben op de Pacific en het strand.

7e dag- LA:

Vandaag hebben we een auto gehuurd om in LA alle bezienswaardigheden goed te kunnen bezoeken. We beginnen op de Sunset Boulevard, via Rodeo Drive gaan we naar het Vista Point van waaruit we de letters HOLLYWOOD goed kunnen zien. Dan door naar Venice Beach waar we een paar uur hebben rondgelopen.

8e dag:

Auto ingeleverd. We hebben toch besloten om vandaag al door te rijden naar Joshua Tree NP, om de drukte van morgen (Memorial Day) te ontlopen. We komen binnen via de Zuidzijde en overnachten op Cotton Wood. Prachtig stukje dessert en we hebben nog nooit zo veel sterren gezien.

9e dag:

Verschillende trails in het park gelopen. Erg warm, maar door de aangename wind en de prachtige uitzichten is het zeker de moeite waard. Daarna door naar Indian Cove aan de Noordzijde van het park. We schrokken ons dood toen we tijdens onze gezellige BBQ ook een ratelslang als meeeter voorbij zagen komen.

10e dag:

Vroeg vertrokken naar Selligman via de Route 66 waar we nu dit berichtje naar jullie eindelijk kunnen schrijven. De BBQ is al opgestookt en het wordt tijd dat het vlees erop gaat. Morgen gaan we naar de Grand Canyon en wordt de verjaardag van Nadine gevierd.