Golden Gate Bridge en Alcatraz

Door Ferry en Mariëlle - 28-09-2008 05:30 Nog even een bericht vanuit San Francisco voordat we weer richting Nederland vliegen. Gek hoor, we gaan weer naar huis. We hebben de afgelopen weken zo ontzettend veel gezien en beleefd dat het lijkt alsof we maanden op pad zijn geweest. De laatste twee dagen in San Francisco waren wederom fantastisch. Het weer was super! Het is hier vaak koud en bewolkt, maar daar hebben we niets van gemerkt. Gisteren zijn we vroeg op pad gegaan. We hebben fietsen gehuurd. Fietsen op de Golden Gate Bridge, met een demonstratie van honderden Amerikanen voor 100% vergoeding van de healthcare. Je weet niet wat je meemaakt. De zon was fel, en de brug mooi rood. Totaal geen last van wind of kou. Aan de overkant zijn we op een terras gaan zitten. Mooi uitzicht op de baai. Ineens kwamen de wolken, niet bij ons... Terug op de boot was het even koud. Maar bij de Ferry building scheen de zon alweer volop.
Een foto van ons bij de brug...

Om 17.30 uur zijn we richting de boot gelopen. We vertrokken om 18.10 uur richting Alcatraz.. Midden in de baai was het flink koud en bewolkt. Gelukkig waren we erop voorbereid. Na een hele dag zon, krijg je het al snel koud. Zo lag Alcatraz erbij....op de achtergrond zie je San Francisco nog liggen.

We hebben daar een rondleiding gehad, daarna hebben we nog uitgebreid het cellencomplex bekeken. Beide waren we er stil van (ja, dat kan!). Het is best een beetje eng. Zeker als je in het donker op de operatiekamer daar staat.... Eén ding is zeker: "Een grotere straf is er niet te bedenken dan daar opgesloten te zitten". Terug in San Francisco rond 21.15 uur zijn we nog lekker uit eten geweest. Toen we om 23.00 uur op onze hotelkamer aankwamen vielen we als een blok in slaap. Weer een flinke ervaring rijker....

Vandaag hebben een citytour door San Francisco gemaakt. Wederom de zon hoog aan de hemel. We zijn bij de zeeleeuwen geweest, er lagen er ruim 300. Daarna zijn we met de cablecar door de stad gegaan. Ook iets heel bijzonders. Geweldig om te zien hoe de stad op de heuvels gebouwd is. Wat een steile straatjes. Nu zijn we weer op de hotelkamer. We gaan zo onze koffers pakken.... Kijken of alles erin kan. Eén ding is zeker, er is al een pakketje onderweg naar de Waalsteen. Hopen dat het goed aankomt. We worden vannacht om 5.05 uur opgehaald, en vliegen om 7.20 uur naar Atlanta. Daar is het dan alweer 3 uur later dan hier. We komen daar pas om 15.15 uur aan. Rond 17.00 uur vliegen we door naar Amsterdam. Daar landen we dan op maandagochtend. We zorgen dat de laptop volgeladen is zodat we in het vliegtuig alvast een selectie van de foto's kunnen maken. Het lijkt erop dat we de 1500 makkelijk gepasseerd zijn. En we hebben een film....nog nauwelijks zelf gekeken wat we gefilmd hebben, dus ook geen idee hoelang. Maar één ding staat vast, genoeg materiaal om buiten onze herinneringen om deze reis nooit meer te vergeten.