Yosemite

Door Edwin Jolanda - 11-09-2022 22:18

De eerste ochtend in Yosemite  al om 5.00 uur wakker hoop niet dat het een gewoonte gaat worden deze reis ,om half 7 even een rondje over de camping en n nog steeds verwonderend over hoe mooi het hier is

we besluiten een route naar mirror Lake te lopen , er zijn hier tal van wandel routes variërend van 2 tot wel 16 mile , volgens het bordje  is het naar mirror Lake 1.1 mile , doen we even voor de koffie dus .

een prachtige wandelroute dwars door de bossen en rotsen heen , ineens besef ik me dat dit wel bear habbitat is , al je etenswaren moet je ook in een wat locker doen om te voorkomen dat ze je tent slopen , in de RV hoeven we het alleen maar op te bergen , we mogen niets in het zicht laten liggen. Het word er niet prettiger op als we ( wel oude ) uitwerpselen tegen komen maar verder nog geen mens hebben gezien . Edwin kijkt steeds al wat over zijn schouder maar dan eindelijk zijn we er , het meer is helemaal droog , we zijn in de nazomer en dan staat er veel droog hier . Maar het is een mooie omgeving en het besef dat je eigenlijk over water loopt ( in het voorjaar dan ) is ook best leuk . Al met al een 5 km gelopen . Later die dag zijn we nog naar de lower Yosemite fall gelopen en daar het zelfde verhaal , de waterval was helemaal droog . In de na middag een beste onweersbui en de temperatuur zakte gelijk wat wel lekker is want het ons behoorlijk warm ,  hier een Village waar je wat benodigde  kampeer en hike spullen kan halen , maar ook pizza's en drinken , onder een mooi afdakje in een schommel stoel heerlijk de regen uitgezeten . Ook kwamen we er achter dat we er achter dat we toch een ander type camper mee hebben dan we hebben besteld , deze heeft een solide out , het eetgedeelte kan dus ongeveer een meter naar buiten worden geschoven, dan heb je iets meer ruimte bonen , dikke prima
de volgende dag zijn we wederom vroeg opgestaan en met de shuttle bus naar het begin van de mist trail . Een pittige wandeling met behoorlijke klimpartijen maar een adembenemende uitzichten ,

De vernal waterval is weleenswaar iets smaller dan in het voorjaar maar hij raasde wel behoorlijk , we zijn tot bovenaan gelopen en genieten van een spectaculair uitzicht , het lijkt wel een schilderij waar we in beland zijn , terug  lopen we via een rotsachtig pad . Het is behoorlijk stijl en ook best opletten dat we niet uitglijden  al met al een dikke 4 uren en 10 km verder .
vanmiddag maar even niets  maar even lekker luieren.  T is ten slofte ook vakantie .