San francisco

Door Edwin Jolanda - 08-09-2022 03:28

Gister waren we al mooi op tijd in het hotel , voordeel van het tijdsverschil is dat we een beetje terug in de tijd gaan , kan ook een nadeel zijn want als we rond 15.30 op union quare rond huppelen is het voor ons gevoel al ergens rond middernacht.

maar we plukken de dag mee en gaan de buurt even in ,

we hebben opdracht gekregen van de kids thuis om bepaalde dingen mee te nemen en 1 van de betreffende winkel lopen we gelijk maar binnen dan . Na wat rond te neuzen en met de gewenste aankoop stappen we monter de winkel uit ,,, om daar onze stewardess Ingrid met haar collega's weer tegen het lijf te lopen , hoe leuk en toevallig in deze mega stad .

we hebben de dag wat kunnen rekken tot een uur of 20.00 maar daarna was de koek op en hebben we als een blok geslapen .

Vandaag waren we dan ook mooi vroeg op pad , we hebben lekker ontbeten in een tentje vlak bij, en we besloten naar Fishermans warff te gaan lopen.

We hebben alle tijd en op deze manier zie je nog wat van de ongeving , het is prachtig weer en de wandeling is prima te doen , we bezoeken lombard street ( het meeste stijle en kronkeligste straat van SF ) het is een hele klim zo door de stad want de straten zijn alles behalve vlak ! We kopen wat flessen water want het is hier behoorlijk warm .
Rond half 10 halen we de fietsen op en fietsen we richting Golden gate bridge , het blijft een imposante verschijning als je hem zo dichter bij ziet komen .

we besluiten eerst het park voor de brug te bezoeken  en vallen in de ene na de ander ahhh moet je kijken..

we fietsen vervolgens de brug over aan de oostkant deze keer , het is een drukte van jewelste op de brug met fietsers en wandelaars en onderweg stoppen we een paar keer om wat foto's te maken en te genieten van de omgeving , we zijn er soms gewoon even stil van . Deze keer zijn we helemaal maar Sausalito gefietst  en dat was nog een behoorlijke afdaling  en zien het eigenlijk niet zitten om de klim omhoog te gaan doen met de fiets de alp de duez is er niets bij volgens ons .

we lunchen lekker op een terrasje en pakken de Ferry terug naar de stad , je bent wel een half uur onderweg en ook hier een geweldig uitzicht op eigenlijk alles .we shoppen nog wat op Pier 39 en leveren dan de fiest weer in en gaan met de Cable car weer richting ons hotel .

de stappen teller geeft 18.000 stappen aan en de km op de fiest zijn er ook wel aardig wat .

Lekker een hapje eten en een drankje doen en dan lekker met de voetjes omhoog .
morgen hebben we nog een hele dag vertoefden hier .