Dag 27: San Simeon - San Francisco

Door Simone & Jimmy - 15-10-2018 04:58

Zondag 14 oktober

OMG, wat een dag.. We hebben echt de hele dag in de auto gezeten. Onze wekker ging al lekker vroeg, omdat we van tevoren al wisten dat het een lange reis naar San Francisco zou worden. We begonnen onze dag met een ontbijtje in het hotel, wat ons een keer de afwisseling gaf van onze eigen cornflakes. Om 8 uur stapten we vervolgens onze auto in om opnieuw onze weg langs highway 1 te vervolgen. Volgens de TomTom waren andere wegen sneller, maar deze snelweg leidt ons langs de kust naar allemaal uitzichtpunten. Het is onze laatste dag in Amerika, dus dan moeten we het er ook maar gewoon van nemen. En de uitzichten zijn het ook echt waard. Als je zou zeggen dat we in Schotland of Noorwegen reden zou ik het ook zo geloven! Het is een mooie afwisseling tussen heide, strand, kliffen, bos, bergen en duinen. De rit gaat eigenlijk heel goed, tot we er in Santa Cruz achterkomen dat we de 17 mile scenic road bij Monterey hebben gemist (een tolweg met 20 uitzichtpunten). We hadden verwacht bordjes te zien voor deze afslag, maar hebben niks gezien en er op dat moment ook niet meer aan gedacht. Shit! Dat is wel even balen, maar we zijn nu al weer te ver om weer terug te gaan. Dan maar een keertje extra stoppen bij de punten die we nog wel tegenkomen. Tot we bij Half Moon Bay komen...

Blijkbaar is hier de pumpkin walk, vraag me niet wat het is, gaan mensen hier echt met pompoenen lopen? Dat het hier bijna Halloween is, is niet te ontgaan. Overal staan versieringen, zijn pompoenen te koop of is er een maisdoolhof. Iedereen is naar dit stadje gekomen om het pompoenweekend te vieren en alles staat muurvast! Een uur lang staan we stil in dezelfde straat om naar de snelweg voor San Francisco te komen. Dit gaat nog uren duren! We besluiten toch maar om onze data te gebruiken en te zien of een andere weg misschien sneller is. Op de snelweg staat ook file, dus we besluiten na het wachten toch maar om te keren en een andere weg te nemen. Dit heeft ons uiteindelijk 2 uur vertraging opgeleverd...

Om half 6 komen we helemal gaar aan in ons hotel (Red Roof Inn San Francisco Airport). Dit hotel is weer iets luxer en na een korte break zijn we te moe om nog op pad te gaan. We eindigen ons avontuur dan ook in de Diner van het hotel, waar we nog voor een laatste keer genieten van een Amerikaanse maaltijd. Jimmy neemt een cheeseburger met frietjes en ik een spaghetti mer gehaktballetjes. Heerlijk! Vanavond nog een nieuwe Walking Dead en dan de koffer inpakken voor de vlucht morgen.