Dag 26: Santa Barbara - San Simeon

Door Simone & Jimmy - 15-10-2018 04:57

Zaterdag 13 oktober

Het zwembad zag er zo verleidelijk uit dat we deze ochtend maar meteen met een duik zijn begonnen. Het verwarmde zwembad en bubbelbad lagen in een soort binnenplaats tussen alle kamers in, echt mooi aangelegd en heerlijk! Het scheelde dat we pas om 12 uur hoefden uit te checken, dus zo konden we onze dag lekker rustig beginnen. Na het uitchecken zijn we nog even Santa Barbara ingeweest, een leuk en gezellig stadje helemaal in Spaanse stijl. Daar hebben we het Courthouse bezocht zoals velen ons hadden aanbevolen. Het is gratis te bezoeken en lijkt op een oud klooster met Spaans tegelwerk en kroonluchters. Ook kun je de toren bezoeken met een mooi uitzicht over de rode/oranje daken. Een leuke trouwlocatie, wat wel bleek aan de bruidjes die we aan de lopende band op de foto zagen gaan.

Via highway 1 vervolgen we onze weg naar San Simeon, waar we eerst stoppen bij een Whole Supermarket. Deze supermarkt lijkt in opzet en producten meer op wat we in Nederland kennen. Alleen is er een warm buffet waar je zelf helemaal je maaltijd samen kunt stellen en vervolgens op basis van gewicht betaald. Natuurlijk waren onze ogen groter dan onze maag en konden we van onze maaltijden zowel lunchen als dineren. Ons hotel in San Simeon is simpel, maar opnieuw prima voor 1 nachtje. Aangezien het maar 2 uurtjes rijden was en we geen zin hebben om de hele avond op de hotel kamer te zitten, besluiten we nog naar een pier en strandje in de buurt te gaan. Onderweg komen we nog wat zebra's tegen die blijkbaar standaard in de wei staan bij Hearst Castle. Verder heeft dit dorp helaas niet veel te bieden.. Morgen vervolgen we onze weg weer verder richting San Francisco!