Dag 16 Joshua Tree → Malibu

Door De Borker Gortjes ontdekken de VS - 29-08-2018 06:57

Een voordeel van ouder worden en vroeg moeten pissen is dat je een zonsopkomst kunt meemaken. Elk nadeel heb z'n voordeel zeg maar. Dit keer geen shuttlebus, maar gewoon de camper uitstappen, pissen in een 'outhouse', steentje beklimmen, fotootje maken en weer lekker je nest in kruipen. Wederom indrukwekkend uitzicht

Zonder airco wordt het redelijk snel warm in de camper, want we waren allemaal vroeg wakker. Konden we mooi voor 10.00 de Hidden Valley trail lopen. Betrekkelijk eenvoudig wandelingetje van 1.6 mijl met een beetje klimmen en klauteren.

Het is al weer aardig warm geworden, dus we besluiten naar de kust af te reizen. We hebben gekozen voor Malibu, vlak boven LA. Google wijst onze hele vakantie al de weg en kiest de kortste snelste route Lekker dwars door LA over een 10 baans snelweg. Zo krijgen we mooi downtown LA te zien. De jongens weten de weg, want ze kennen het van GTA (voor  vragen kun je bij hen terecht). Op zich rijd dit prima totdat voor ons een klein Spaans uitziend mannetje met z'n oude pick-up stopt op de snelweg. Zou ik ook doen als je motorkap volledig open staat. Gelukkig kan het kleine menneke bij de motorkap en weer instappen zodat het verkeer weer op gang kan komen. Bijzondere ervaring, stilstaan op een 10 baans snelweg, zonder file.

Uiteindelijk komen we in Santa Monica uit en starten we aan het begin van de highway 1. Paar kilometer verderop ligt Malibu RV park. Plek met een fenomenaal uitzicht.

Nog even naar het strand en 's avonds genieten van de mooie luchten.

Morgen LA

Gegroet,

De Borker Gortjes

Linda 29-08-2018 10:33 {{button-55287}}

Prachtige verhalen mooie foto's

Klaas 29-08-2018 11:16 {{button-55288}}

Blijf genieten van alles.

Bert 29-08-2018 12:47 {{button-55289}}

En na al dit moois nog geen foto van de grote beer. Je moet Bram meer onder druk zetten..........
Prachtig reisverslag

Ydo 29-08-2018 17:10 {{button-55294}}

Toch maar goed dat Bram nog training heeft gehad waar de grote beer ligt bij de sterrenwacht in Ootmarsum. Mooi foto’s. Nog veel plezier aan highway 1 de komende dagen

Brie 29-08-2018 17:34 {{button-55296}}

Graag een koelkastmagneet van Amerika! Ik heb in New York wel één van New York gekocht maar geen Amerika....🤨
Die van LA ga ik met Guus halen. Goed opletten daar dus want ik wil mega veel do’s and dont’s. 😉
Lekker blijven genieten!😘😘😘

Manny 02-09-2018 10:47 {{button-55340}}

Prachtig weer

Teddy Roorda 05-10-2018 13:59 {{button-55928}}

Heel fijn om jullie verhaal te lezen. Wij gaan volgend jaar september deze reis maken. Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen op de campground in Malibu. Hebben jullie tips en tricks? Kon je eenvoudig vanaf Malibu naar Los Angeles?
Alvast heel erg bedankt.
Groet, Teddy Roorda

Li 07-10-2018 21:05 {{button-55952}}

Hallo Teddy,

Wij vonden het een fijne campground prijzig, maar het uitzicht was echt fantastisch. Wij hadden gekozen voor de goedkoopste plaatsen, maar hadden nog prima Ocean view en genoeg ruimte. Na een kleine wandeling ben je bij het strand. Wij gingen met de bus naar LA, deze stopt op ongeveer 5 minuten lopen en gaat met een paar omwegen naar LA. Wij stapten vlak bij de Santa Monica pier uit. Je moet contant (kleingeld) betalen, dit hadden we niet, dus mochten zo mee met de bus!

Terug namen we en Uber, kostte ongeveer $40, maar wij hadden de Uber XL, omdat we met zn 5-en zijn. Reis duurt ongeveer 20 minuten.